Brunosten har blitt rosa

Utfordringen var klar: brunosten hadde behov for å styrke sin posisjon hos de yngre og igjen bli mer aktuelt som hverdagspålegg.

Brunosten er ikke like «top of mind» hos yngre målgrupper som tidligere, og storforbrukerne av brunost har blitt eldre. Brunosten skulle frem fra plassen bakerst i kjøleskapet til å skinne i front.

Løsningen handler om design, verdier, kommunikasjon og relevant kontekst. Og det gode samarbeidet. Det er her Moods of Norway kommer på banen. Et norsk ikon, det også. Drevet frem av en filosofi som er dypt forankret i norske tradisjoner. En internasjonal merkevare, basert på tradisjoner fra Stryn og kjærlighet til bestemor. Moods of Norway lever av å revitalisere gamle tradisjoner og ikoner ved å sette dem inn i en ny kontekst, og nå stod brunosten for tur!

– Det er klart at et slikt samarbeid gagner begge parter. TINE får innpass i Moods of Norway sitt univers av design, ungdommelighet og hyllesten av tradisjoner i nye settinger. Samtidig får Moods of Norway tilgang til å sete sitt merke på et særnorsk ikon, og med dette bli en del av hverdagen til folk flest. Win Win!, sier Trond Fjellman, seniorrådgiver i 6.SANS DVEG.

It’s hip to be square

Brunosten har blitt rosa. Konseptet «It’s hip to be square» og den rosa innpakningen er en hyllest til det norske, til tradisjonene og til hverdagen. Budskapet er at det er helt ok å være litt ordinær og A4, la brunosten være motvekten til hverdagspresset. Og det nye designet kan ikke unngå å få en synligere plass, det være seg i butikkhylla eller hjemme hos forbruker. Målet er å få målgruppa til å spise brunost, gjerne hver dag.

Moods of Norway lanserer sin nye G35-kleskolleksjon, brunostens egen supporterkolleksjon, dette skjer naturligvis samtidig som brunosten får ny drakt.

Veldig mye render

6.SANS DVEG står bak hele kommunikasjonsløsningen. Filmen holder det hele sammen og forteller historien på en leken måte. Det er heller ingen «vanlig» animasjonsløsning som er produsert.

– Vi har jobbet svært detaljert og strukturert for å oppnå det nivået vi ønsket på denne produksjonen. Klærne er «sydd» i 3D og simulert med en svært realistisk metode. Kamera og lys er satt opp basert på fysiske parametere. Ikke noe juks. Alle innescenene er rendret i 1 render med mellom 3 og 15 timer per bilde i rendertid. Hver scene har rundt 7 lys som vi har rendret ut som egne pass slik at vi har hatt full kontroll på å justere lyssetting ytterligere etter render, sier Axel Lavin som har vært ansvarlig for produksjonen hos STIR.