Changing the Game

Empefire står bak lanseringen av Power i Norge, som er en helt ny satsing til den gamle Expert-kjeden.

84916 b4f86 original

Utfordringen i dette oppdraget lå i å kommunisere at lanseringen av Power er en lansering av en ny forretningsmodell – ikke et navnebytte. Løsningen ble begrepet «changing the game», sier Bård Gundersen som er en av tre i det kreative teamet bak lanseringen. De andre to er Jenny Staalnacke og Martine Carlson.

Changing the game

Power skal vise at det er mulig å revolusjonere den etablerte elektronikkbransjen.

– Med Power har vi hatt sjansen til å gjøre ting på en helt ny måte. Det ble naturlig å se til hvem som også har «endret spillereglene» her hjemme, og som Power i ulike grader kan identifisere seg med, sier Martine Carlson.

– Derfor kan vi se norske «helter» som Cecilia Brækhus, Nico & Vinz i tillegg til den unge Masterchef-kokken Sebastian Skauen pryde de mange flatene som Power nå lanseres i.

– Her har Empefire levert full pakke, fra små detaljer som nyhetsbrev og butikkmateriell, til digital strategi og en 60-sekunders lanseringsfilm, og vi er kjempefornøyde, sier Nordisk markedsdirektør i Expert, Marianne Myhrer Kristiansen.

Nordisk suksess

Det å se på hva som gjorde suksess i lanseringen av Finland og Danmark, har vært avgjørende. Men likevel har kreatørene måttet tenke nytt når de skulle lansere merkevaren Power i Norge.

– Det å jobbe med en så stor nordisk kunde, gjør jo at vi må tenke helhetlig. Samtidig har Expert en historie i Norge som merkevaren ikke har i resten av Skandinavia. Derfor har vi måttet ta et steg tilbake for å se på hva som er annerledes med Power, og hva som skal til for at nordmenn skal få opp øynene for denne nye merkevaren uten at de tenker «gamle Expert», sier Jenny Staalnacke.

Egen produksjon

– Dette har vært et enormt prosjekt, der vi har levert helhetlig på tvers av alle kanaler som ett byrå, sier Johanna Nordberg Aas, nordisk rådgiver for Power. Bak filmen står Clockwork og Empefire Film ved produsent Bruno Kvae og regissør Sakari Lerkkanen.

– Det at vi i våre lokaler har filmstudio, lydstudio og høyst kompetente filmfaglige ressurser i Clockwork og Empefire Film, gir prosjektet en helhetlig flyt, der kunden har fått være tett på hele tiden, uten å måtte springe mellom ulike leverandører, fortsetter hun.

Janniche Rasmussen, som er nordisk prosjektleder for Power, har tatt hånd om influencer-biten, og ledet prosjektet i tett samarbeid med Ane Henny Holter som er prosjektleder for Power Norge.

Empefire har også stått for alt av digital leveranse, med Asbjørn Moe i spissen i tett samarbeid med Re:Media, som er Schjærvens mediebyrå og Madington som er Empefire sitt utviklingsmiljø.