Et MUSt for osteelskere

OsteCompagniet har lansert Cheesepop, et nytt ostesnacks-produkt i Norge, og har valgt å rette kampanjen mot de som elsker ost. Også de aller minste …

87083 50a04 original
87084 57931 original
87085 2131f original
87086 47fd1 original
87087 8de76 original
87088 e010f original

MediaCom Beyond Advertising står bak lanseringskampanjen for Cheesepop. Kampanjen består av filmer og bildeposter for sosiale medier, i tillegg til et aldri så lite guerillastunt.

Til sammen 7 filmer fordelt på 3 karakterer, vises i disse dager på sosiale medier. Kreatørene, Tonje Schøyen Ertzaas og Olav Flatøy, sier at de ønsket å ha fokus på de ultimate osteelskerne i denne kampanjen.

— Hvem er de ultimate osteelskerne? Jo, mus! Denne gangen ville vi snu litt opp-ned på ting og la musene få være testpanelet og de første til å smake denne nyheten på det norske markedet, sier Ertzaas og Flatøy.

Filmene er produsert i samarbeid med Red Ant og ble spilt inn i musevennlige omgivelser på en låve.

— Det var gøy å få lov til å leke litt med stereotypier som karrierekvinner, hipstere og mus av den mer amorøse sorten, og plassere karakterene i et autentisk låvemiljø. Alt i alt har dette vært veldig morsomme filmer å jobbe med, sier regissør Anders Bølling.

Utypiske utendørsflater

I tillegg til filmene, har man kunnet spotte kampanjen utendørs, men ikke på de typiske utendørsflatene vi er vant til.

— Det var på tide at mus fikk sin egen utendørskampanje. Vi har derfor plassert miniboards i «målgruppens» øyehøyde rundt om i Oslo. For å tydeliggjøre ideen har vi også plassert små musehull like ved reklameflatene, sier kreatørene Ertzaas og Flatøy.

Merkevaresjef i OsteCompagniet, Kjersti Rosén Sæthre, sier hun er veldig fornøyd med kampanjen og samarbeidet med MediaCom.

— Vi skulle introdusere et nytt og innovativt produkt i markedet med begrensede midler, og ønsket å samarbeide med et lite og lekent byrå. Valget falt på MediaComs egen innholdsavdeling, MediaCom Beyond Advertising. De har vist at de er flinke til å kombinere innsikt og kreativt uttak, samtidig som de har en tett dialog med de andre fagområdene i MediaCom. Resultatet er at Cheesepop-kommunikasjonen serveres på en effektiv måte med både lekenhet og en god porsjon humor, sier Sæthre.

I tillegg til filmene og utendørs-guerillastuntet, har Sentralen bidratt med å ta matbilder til Instagram og Facebook.