Codan Forsikring utfordrer med endringshistorie

Codan Forsikring utfordrer de største forsikringsselskapene i Norge med et nytt kommunikasjonskonsept.

88871 e9860 original
88872 9c826 original

Selskapet er det niende største i Norge, men en del av en av verdens ledende forsikringsgrupper. RSA. Nå skal de bidra til at nordmenn tenker forsikring når de opplever små og store forandringer i livet.


– Det er vanskelig for folk flest å velge blant forsikringsselskaper. Med vårt nye konsept vil vi vise at vi er en totalleverandør innen skadeforsikring, og at vi tilpasser løsninger etter kundens behov. Mange er for dårlig til å tenke at forandringer i livet fører til endringer i forsikringsbehovet. Det fører til både under- og overdekning. Det skal vi bidra til at endrer seg, sier Unni-Lovise Godager Berge, Head of brand i Codan Forsikring.


En unik identitet


Det er Los & Co som har utviklet det nye konseptet for Codan Forsikring.


– Codan skal for første gang snakke om egen merkevare. Det var avgjørende å lage noe som var visuelt interessant, som kan bygge en helt unik identitet for Codan. Vi er sikre på at selskapet framstår som en frisk utfordrer med dette konseptet, og faktisk minner folk på at de må sjekke forsikringen sin jevnlig, enten man er singel eller samboer, sier kreatør Carina Laurhammer i Los & Co.


Liten bevissthet


Los & Co har jobbet sammen med markedsorganisasjonen til Codan Forsikring for å utvikle konsept og filmer.


– Dessverre er forsikring for mange nordmenn et lavinteresseprodukt. Det er først når en skade oppstår at vi blir bevisst på viktigheten av den, og hvilke skader vi faktisk har dekning for. Mange er dårlige til å sjekke at de faktisk har forsikret det de har av verdier og tegne tilleggsforsikringer når de investerer i nye gjenstander eller får nye familiemedlemmer. Konseptet, med filmene, skal minne folk om dette på en effektiv måte og bidra til at vi oppfattes som en utfordrer til de største selskapene, sier Head of Market Communication, Tomas Roos i Codan Forsikring.


Produksjonsselskapet Fantefilm og regissør Gaute Hesthagen har skapt et eget Codan-univers, der det er utstrakt bruk av skreddersydde kulisser. Til gjengjeld er dialogen skåret ned til et absolutt minimum. Kampanjen starter med en hovedfilm, som vil få følge av flere kortere produktfilmer i løpet av året.