Cretalux løfter frem ikonet Norgesplaster

Cretalux har revitalisert Norgesplaster med fokus på å fremheve merkets norske arv og pålitelige omdømme.

Hovedbilde

Norgesplaster er en ærlig og seriøs merkevare med et naturlig, nært og langvarig forhold til det norske folk. De har et stort fokus på produktutvikling og er en ledende totalleverandør innen sårbehandling, førstehjelp og sportsmedisin.

NP case grunnlag ikm 02

Cretalux har revitalisert Norgesplaster med fokus på å fremheve merkets norske arv og pålitelige omdømme. Forenkling og et bedre system for navigasjon har vært svært viktig, slik at det skal være enkelt for forbruker å dekode og finne riktig produkt i en kompleks portefølje. Porteføljen som omfatter 45 produkter på ulike format, fordelt i seks produktgrupper, fremstår nå mer tilgjengelig og aktuell.

NP case grunnlag ikm 06
NP case grunnlag ikm 08
NP case grunnlag ikm 09
NP case grunnlag ikm 18

Porteføljen som tidligere fremstod fargeintens og uoversiktlig har nå blitt mer sofistikert, samtidig som den bedre tilpasses dagens forbrukerpreferanser. Prosjektet har iverksatt alle Cretalux sine kompetanseområder, fra A-Å. Alle prosjektets bestanddeler, fra strategi og design, til illustrasjonsarbeid, 3D, produksjonsarbeid og videre produksjonsoppfølging, er utført inhouse. Prosjektet er utviklet i samarbeid med Orkla Wound Care, Sverige og Orkla Health i Norge.

NP case grunnlag ikm 11
NP case grunnlag ikm 12

Ved å skape en mer enhetlig og sammenhengende visuell identitet på tvers av produktene, har Norgesplaster klart å løfte frem brandet sitt, samtidig som revitaliseringen tilrettelegger for enklere navigasjon.

– Cretalux har imponerat oss med sin förmåga att arbeta konceptuellt och förankra sitt arbete i en väl definierad designstrategi. Genom sin kunskap, expertis och erfarenhet har de skapat en förpackningsdesign som är både estetiskt tilltalande, strategiskt genomtänkt och väl förankrad i Nogesplasters historik, forteller Eva Ström, International Marketing Manager i Orkla Wound Care AB.

NP range

– Den nya designen ger Norgeplaster en starkare och mer enhetlig visuell identitet, är tydligt differentierad från konkurrenterna och underlättar samtidigt avkodningen för konsument, då produktfördelar lyfts fram på ett tydligt, strukturerat och enhetligt sätt.

– Vi är oerhört nöjda över samarbetet med Cretalux och är övertygande om att den nya designen kommer att stärka Norgesplasters konkurrenskraft. Vi ser fram emot att fortsätta vårt samarbete och har fullt förtroende för att Cretalux kommer att leverera kreativa och framgångsrika lösningar för att möta våra framtida designbehov, avslutter Ström.

Robust shutterstock 1688016736 RGB

Involverte byråer

77903 1ddd0 original

Cretalux