DDB og Tyldum hyller oddsekspertene

DDB vant reklamekontoen for Europas største online spillselskap og teamet opp med stjerneregissør Morten Tyldum.

47850 2c4e1 original
47865 c50b5 original
47868 ad369 original
47871 cae23 original
47874 c2e08 original

Nå er den første kampanjen for Unibet klar, med fem reklamefilmer som hyller oddsekspertene.

– DDB vant kontoen i sterk konkurranse med tre andre byråer. Kampanjen har fått navnet «Flaks er ingen tilfeldighet». Ettersom vi nå er størst i Norge på sportsodds, var det på tide å hylle alle ekspertene som har hjulpet oss på veien, sier Mads Jørgensen, country manager for Unibet Norge.

Ønsker å justere oppfatninger

– Dette har vært en spennende reise fra oppstarten i vinter. Vi har fått til mye på kort tid, og er veldig glade for at Unibet har trodd så sterkt på oss. Mange opplever kanskje betting-bransjen som usympatisk, kun tuftet på tilfeldigheter, kjendiser og glamour. Gjennom å anerkjenne kompetansen som ligger bak det å vinne, ønsker vi å justere nettopp denne oppfatningen. Spill på sport øker spenningen rundt kampen, styrker det sosiale limet i vennegjengen og gir en bekreftelse på egen kompetanse og magefølelse, forteller rådgiver Andreas Askehagen Kroken i DDB.

Det nye konseptet lanseres i disse dager på TV med fem filmer regissert av Morten Tyldum. Disse tar oss inn i en verden der spillerne får velfortjent honnør for sin kunnskap og hvor både sport og spill er en lidenskap.

Avliver myter om sport og spill

– For disse kompisene er det ikke nødvendigvis gevinsten som er hele motivasjonen, men det å finne de beste spillene – spillene som gir dem et overtak slik at de får marginene på sin side. Konseptet er derfor et forsøk på å avlive myten om at spill på sport er ren tilfeldighet, avslutter det kreative teamet i DDB Kenneth Lamond Johansen og Even Moseng.

Unibet er med sine over 300.000 norske kunder landets største nettspilloperatør, etter Norsk Tipping. De siste ukene har selskapet gjort seg bemerket gjennom kjøp av streamingrettigheter til Norges kamper i A-VM i ishockey, og sponsorsamarbeid med sjakkturneringen «No Logo» Norway Chess i Stavanger i juni.

– Vi har hatt en fin vekst de siste årene, og har høye ambisjoner for Norge i årene som kommer. Vårt selskap er tuftet på fundamentet «Av spillere – for spillere», og vi ønsker genuint å gi noe tilbake til både idretten og våre kunder, sier Mads Jørgensen.