Den som venter på noe godt

Ny film og nytt budskap fra McDonald’s.

I vinter lanserte McDonald’s sitt nye kommunikasjonskonsept «Noe å se frem til», som skulle favne om alt fra burgere til bærekraft. Nå står en ny kampanje under det samme konseptet på trappene, denne gangen med fokus på McDonald’s som arbeidsplass. En viktig tematikk for restaurantkjeden, som faktisk er en av Norges største arbeidsplasser for unge.

– Å gi folk en sjanse i arbeidslivet, uansett erfaring og bakgrunn, ligger i vårt DNA. Vi er veldig stolte av å være en av landets største arbeidsgivere for unge mennesker i Norge. Men i tillegg til å ansette ungt, har vi også ansatte fra over 80 nasjonaliteter, noe som beviselig gjør McDonald’s til en ganske unik arbeidsplass hvor de ansatte trives veldig godt, sier Mari Husby som er Senior Marketing Manager for Food Folk Norway.

– Et tydelig løft

Etter lanseringen av det nye konseptet «Noe å se frem til», har alle piler pekt oppover for den kjente merkevaren.

– Å binde alle budskapene sammen til én merkevare i en helhetlig historieforelling er rett ut av læreboka i teorien, men det har fortsatt vært en krevende øvelse rent praktisk. Det er derfor ekstra hyggelig at vi ser et tydelig løft i 2019 sammenlikna med 2018 på tvers av alle målbare merkevareparametere, sier rådgiver Aleksander Hetland i NORD DDB.

Den nye filmen, og to andre kortversjoner, skal gå på norske TV-, PC- og mobilskjermer i høst.


Andre involverte