I kampanjen blir vi kjent med Torstein, en mann som har gjort jakten på tilbud til en livsstil, men nok også gått seg vill i prisjungelen underveis.
– Alle liker et godt tilbud, men det kan jo bikke over også, og for Torstein har det blitt vanskelig. Heldigvis er løsningen enkel, sier kreativt team i TRY, Lars-Kristian Harveg og Jonas Grønnern.
– Etter flere år med et tidvis stort tilbudsfokus i dagligvarebransjen, var det på tide å gå litt tilbake til hvor vi kommer fra, og løfte frem kjernen i det vi leverer til kundene, sier Cathrine Stensaker, leder for marked i REMA 1000.
– Under logoen vår lover vi Alltid lave priser, og siden vi holder det vi lover, kan kundene slippe å bruke tid og energi på å orientere seg i tilbudsjungelen. Det skal være enkelt å spare penger, velge kvalitet og handle billigst hos oss. Vi skal selvfølgelig ikke slutte med enkelte kampanjemekanismer, men vi føler at tiden er inne for et lite skråblikk på vår egen bransje, sier Stensaker.
REMA 1000 skal også fortsette med konseptet «Det er sluttsummen på kassalappen som teller».
Trond Fausa står for regien på filmen som hadde premiere på tv søndag, etter å ha blitt presentert for mer enn 650 kjøpmenn i REMA 1000 i Trondheim kvelden før. Uttakene i kampanjen spenner fra korte til lange innblikk i Torsteins liv, laget for både TV, kino, online video og some, produsert av Tangrystan og TRY.
Involverte byråer
Hanan Jahr
Konsulent
Pål Schultz
Konsulent
Ida Holtet Helwig
Digitalprodusent
Mari Grundnes Paus
Byråprodusent