
For 14. året på rad deler Gjensidige ut kundeutbytte, og i den anledning er selskapet ute med en kampanje for minne både egne forsikringskunder og alle andre på nettopp det. Kampanjen er signert Anorak NoA.
– Kundeutbytte har blitt en fin vårtradisjon for oss, og noe vi er veldig stolte av og vet kundene våre setter pris på. I kampanjen leker vi med idéen om at hele Norge blir litt gladere når kundeutbytte kommer, for det må jo ha noe å si at over 800.000 nordmenn får litt ekstra penger inn på konto på omtrent samme tid, sier Gro Grotle, markedssjef i Gjensidige.
I filmuniverset er vi vitne til Gjensidige-kunder som er i usedvanlig godt humør – de takler kjipe situasjoner med et smil.
– Å plutselig få litt ekstra penger å rutte med er slett ikke en selvfølge nå om dagen. Vi har derfor tatt oss friheten til å overdreve ringvirkningene av kundeutbytte i år – bittelitt, sier Andrea Lütken og Tone Jansson, kreativt team i Anorak NoA.
Radioreklame: «Barnehage»
Radioreklame: «Bil»
Involverte byråer

Hauk Brochmann
Kreatør og hovedrolle
Yngve Nilsen
Design
Sindre Berg Ofstad
Motion
Tina Wesselsen
Rådgiver

Even Hafnor
Regissør
Vilde Krum Dahl
Prod.leder
Håvard Byrkjeland
DoP
OMD Mediebyrå

Storyline Studios VFX
Didrik Braathen,
Grade
Joachim Nilsen
Post koordinator

Mie Sten
Produsent
Andre involverte
Anne Margrethe Børjesson
Markedsdirektør Gjensidige
Heidi Grundeland
Fagsjef Marketing Gjensidige
Gro Grotle
Leder Marketing Gjensidige
Nina Esp Bhogal
Fagsjef Digital Marketing Gjensidige