I disse dager er JIF ute med et nytt konsept, som skal demonstrere at JIF gjør husvasken effektiv. For med JIF blir det ikke bare rent, men suverent.
– Vi vet jo at folk flest forbinder rengjøring og husvask med noe negativt. I tillegg er kategorien lavinteresse, og mye av kommunikasjonen relativt generisk, sier Thea Helmen Groth, markedssjef i Orkla.
– Dette måtte vi ta hensyn til i det nye konseptet. Det skulle ikke bare være relevant, men også underholdende, være distinkt i uttrykket og stå ut i mediebildet. Idéen vi landet på er klokkeklar: JIF er flekkens verste fiende. Med dette som utgangspunkt, kunne vi skape et helt univers av fortellinger som viser at JIF ikke bare gjør det rent, men suverent.
Konseptet er utviklet i samarbeid med TRY.
Involverte byråer
Helge Gjertveit
Konsulent
Tommy Lybekk
Formgiver
Dennis Magnus-Andresen
Formgiver
Thomas Fuglem
Formgiver
Cecilie Helsvig
Digital rådgiver
Involverte
Thea Helmen Groth
Ansvarlig hos kunde
Helene Reistad
Ansvarlig hos kunde
Susanne Haugenes-Bourrie
Ansvarlig hos kunde
Cecilie Garfalk
Ansvarlig hos kunde