Dirty Stories fra JIF

JIF lanserte sitt første produkt i 1978. Siden den gang har ingen skittflekk vært trygg. JIF sørger nemlig for effektiv husvask, og et godt resultat hver gang. Det har gjort JIF til Norges største rengjøringsmerke.

Jif

I disse dager er JIF ute med et nytt konsept, som skal demonstrere at JIF gjør husvasken effektiv. For med JIF blir det ikke bare rent, men suverent.

– Vi vet jo at folk flest forbinder rengjøring og husvask med noe negativt. I tillegg er kategorien lavinteresse, og mye av kommunikasjonen relativt generisk, sier Thea Helmen Groth, markedssjef i Orkla.

– Dette måtte vi ta hensyn til i det nye konseptet. Det skulle ikke bare være relevant, men også underholdende, være distinkt i uttrykket og stå ut i mediebildet. Idéen vi landet på er klokkeklar: JIF er flekkens verste fiende. Med dette som utgangspunkt, kunne vi skape et helt univers av fortellinger som viser at JIF ikke bare gjør det rent, men suverent.

Konseptet er utviklet i samarbeid med TRY.

Involverte byråer

Frame
TRY
H

Helge Gjertveit

Konsulent

T

Tommy Lybekk

Formgiver

D

Dennis Magnus-Andresen

Formgiver

T

Thomas Fuglem

Formgiver

C

Cecilie Helsvig

Digital rådgiver

Involverte

T

Thea Helmen Groth

Ansvarlig hos kunde

H

Helene Reistad

Ansvarlig hos kunde

S

Susanne Haugenes-Bourrie

Ansvarlig hos kunde