DNB fortsetter sitt mangfoldsarbeid som hovedpartner for Oslo Pride

Denne uken er Pride ordentlig i gang i hovedstaden, og DNB inviterer i deres nye kampanje alle til å bli med på feiringen av mangfold og kjærlighet.

Prude

Budskapet fra DNB er enkelt: «Kom som du er», signert med «Kjærlighet fra A til Å». Dette er for å understreke at mangfoldet er ønsket og alle er velkomne med hele seg.

– Vi opplever at det er viktig og riktig at vi deler dette budskapet, klart og tydelig, sier Markedsdirektør i DNB, Aina Lemoen Lunde. – Som med alle partnerskap vi inngår, er det viktig det forlenger og støtter det arbeidet vi gjør ellers, og her spesielt for mangfold blant våre kunder og ansatte.

DNB har utviklet konseptet i samarbeid med JCP, og den er et resultat av et bredt og sterkt engasjement internt i banken.

– DNB har et dyktig LGBT+-nettverk, som har jobbet godt over tid med å skape møteplasser, økt bevissthet og kompetanse. Nettverket har også vært viktig i utviklingen av kommunikasjonen vi nå kjører, og hva vi har planer om fremover, sier Lunde.

Samarbeidet med JCP har nå foregått over flere år, og de har blitt godt kjent med DNB som merkevare og kreativt miljø.

– Vi lar oss stadig imponere over dedikasjonen DNB legger i alt de gjør, sier kundeansvarlig hos JCP, Maria Oljemark. – Vi har fulgt hverandre tett i mange år og det er en sann glede å få lov til å jobbe med en så viktig sak som mangfold og Oslo Pride, fortsetter hun. Nøkkelen for suksessen vi skaper sammen er at vi jobber tett kreativt med mange og effektive avsjekker for å komme best og raskest mulig til den gode løsningen.

– Det er fantastisk å se hvor godt helheten i konseptet «Kom som du er» fungerer, fortsetter Lunde. Det har vært viktig for oss å få frem de ekte historiene og menneskene, i samspill med bruken av Pride sin identitet og respekten for mangfoldet også innad i LGBT+ miljøet som har stått sentralt hele veien. Vi har et rekordengasjement internt, samtidig som vi er ute og sprer det viktige budskapet både på fysiske møteplasser, i film og utendørs denne uken. Responsen så lang har vært overveldende avslutter hun.

Involverte byråer

95769 9dfb8 original
JCP PRAD
M

Maria Oljemark

Kundeansvarlig

A

Anniken Ulfsrud

Prosjektleder

A

Aksel Jermstad

Regissør

R

Rebecca Egebjerg

Senior designer

S

Sunniva Richardsen

Designer

A

Alexander Herlev

Filmfotograf

E

Erik Viken

Event manager

R

Robin Aasen

Animatør

V

Vetle Nielsen

Kreatør

96433 ec65a original

Ekko Agency Musikk

41131 52b7c original

Storyline Studios Etterarbeid

Andre involverte

C

Cathrine Wallenius Abramowski

Casting

G

Gabrielle Bakke

Casting

P

Pia Svärd

Ansvarlig hos kunde