For mange unge oppleves boligmarkedet litt som en eksklusiv klubb det er vanskelig å komme inn på. Det er nettopp dette som er toneavgivende i den nye reklamekampanjen fra DNB Ung, der DNB lanserer sin nye løsning «Ung-milliarden». Kampanjen er utviklet i samarbeid med reklamebyrået TRY.
– Vi hjelper allerede flest unge i Norge inn på boligmarkedet, og vi ønsker å hjelpe flere. Dette er vår «starthjelp», så drømmen om et eget hjem kan oppfylles også for flere av dem som ikke har med penger hjemmefra, sier Markedsdirektør i DNB, Aina Lemoen Lunde.
Mange tusen unge har ikke mulighet til å eie eget hjem. Ikke fordi de mangler evne eller vilje, men fordi de ikke har foreldre som har mulighet til å stille med sikkerhet. Derfor setter DNB av «Ung-milliarden», en milliard kroner hvert halvår – dedikert unge som ellers ville blitt stående igjen utenfor boligmarkedet.
– Vi har stått og ventet både utenfor boligmarkedet, og utenfor utallige utesteder. Mye er forbausende likt, ingen i køen utenfor er spesielt happy, og alle på innsiden deler bilder og filmer av hvor mye de koser seg. Det å være med på å lansere en så bra og viktig løsning fra DNB, er ikke annet enn en veldig takknemlig oppgave, sier det kreative teamet bak kampanjen, Marcus Hassel og Torkel Skjolden i TRY.
Involverte byråer
Sander Landmark
Rådgiver SoMe
Marlene Mohr Hansen
Digital kreatør
Ida Holtet Helwig
Produsent
Krister Svenseli
Produsent
Uhørt AS Etterarbeid
Andre involverte
Mette Kristin Olsen
Ansvarlig hos kunde
Øyvind Bøe
Ansvarlig hos kunde
Aina Lemoen Lunde
Ansvarlig hos kunde