DNB hjelper flere unge inn på boligmarkedet

I en ny kampanje dedikerer DNB en milliard hvert halvår til å hjelpe unge uten hele egenkapitalen, eller mulighet for å få hjelp fra foreldre, med første boligkjøp.

DNB2

For mange unge oppleves boligmarkedet litt som en eksklusiv klubb det er vanskelig å komme inn på. Det er nettopp dette som er toneavgivende i den nye reklamekampanjen fra DNB Ung, der DNB lanserer sin nye løsning «Ung-milliarden». Kampanjen er utviklet i samarbeid med reklamebyrået TRY.

– Vi hjelper allerede flest unge i Norge inn på boligmarkedet, og vi ønsker å hjelpe flere. Dette er vår «starthjelp», så drømmen om et eget hjem kan oppfylles også for flere av dem som ikke har med penger hjemmefra, sier Markedsdirektør i DNB, Aina Lemoen Lunde.

Mange tusen unge har ikke mulighet til å eie eget hjem. Ikke fordi de mangler evne eller vilje, men fordi de ikke har foreldre som har mulighet til å stille med sikkerhet. Derfor setter DNB av «Ung-milliarden», en milliard kroner hvert halvår – dedikert unge som ellers ville blitt stående igjen utenfor boligmarkedet.

Hovedfilmen. Se flere filmer under.

– Vi har stått og ventet både utenfor boligmarkedet, og utenfor utallige utesteder. Mye er forbausende likt, ingen i køen utenfor er spesielt happy, og alle på innsiden deler bilder og filmer av hvor mye de koser seg. Det å være med på å lansere en så bra og viktig løsning fra DNB, er ikke annet enn en veldig takknemlig oppgave, sier det kreative teamet bak kampanjen, Marcus Hassel og Torkel Skjolden i TRY.

Andre involverte

M

Mette Kristin Olsen

Ansvarlig hos kunde

Ø

Øyvind Bøe

Ansvarlig hos kunde

A

Aina Lemoen Lunde

Ansvarlig hos kunde