Bank fra A til Å

Det er ett valg som er tatt for all kommunikasjon som gjøres for DnB NOR: Absolutt alt vi gjør er profilerende.

1138 a6733 original
2188 bd8c7 original
3170 65170 original
3636 5a2bc original
4103 b38a9 original
34405 d0de8 original

All kommunikasjon signeres derfor med et konkret produkt/en innsikt som gjør at folk kjenner seg igjen i kommunikasjonen. (I stedet for mer klassisk bank-kommunikasjon som ofte er av typen «Det finnes mange drømmer der ute, snakk med oss om rådgivning».)


DnB NOR skal være: K for Konkret. Noen eksempler på dette er: S for Skikk & Bank, en bok der vi skrev alt banken kunne, og alt vi kunne, om bankting og andre ting for deg som skal flytte hjemmefra, og S for Sparing – basert på det faktum at noen har flaks her i livet, mens alle vi andre er nødt til å spare. Der oppgaven var å få folk til å begynne å snakke og tenke på sparing.


I forlengelsen av denne jobben ble I for ImpossiBall gjennomført: Inspirert av gamle flipperspill bygget vi derfor et fysisk tilfeldighetsspill hvor du kunne teste flaksen din.

Utmerkelser

  • Gullblyanten 2011 Profil