I det nyeste tilskuddet i Dovendyr-universet til Coop Prix blir vi med på en ellevill ferd i frukt og grønt-himmelen. Oppgaven var enkel - øke kvalitetsoppfatningen ved å minne folk på at Coop Prix har en deilig frukt og grønt-avdeling.
– Vi ønsker å løfte frukt og grønt tilbudet vårt med denne kampanjen. Vi skulle egentlig friste ved å la frukten og grønnsakene spille hovedrollen, men vi har også behov for å knytte assosiasjonene opp til merkevaren vår. Og ettersom Dovendyret med tiden har blitt en svært sterk merkevaremarkør for oss, ble det naturlig å gi rom for to hovedroller i samspill, sier Maria Skundberg, markedssjef i Coop Prix.
Løsningen ble en ny film i serien om Dovendyret, den fjerde i rekka.
– Dovendyret har blitt en maskot for Prix, men en sønn for oss. Denne gangen ønsket vi å dra på enda mer med «cuteness» og lage en skikkelig fristende film for å fremme frukt & grønt-avdelingen til Coop Prix, sier Bjørn Solli og Elise Apall Bjørgsvik, kreativt team i ANTI.
Filmen er produsert av One Big Happy Family med Stian Smestad på regi.
Involverte byråer
Magnus Flø
Rådgiver
Hildegunn Holtet
Prosjektleder
Julia Solemsli
Intern
Stian Smestad
Regissør
Swiss Animasjon
Hocus Focus Etterarbeid
Ohlogy Musikk
Andre involverte
Maria Skundberg
Ansvarlig hos kunde
Gro Lie Henriksen
Ansvarlig hos kunde
Sara Nilssen
Ansvarlig hos kunde