Dressmann tar grep om mannen

Siden sin oppstart i 1967 har Dressmann dominert norsk og skandinavisk mote for menn. Kjeden med butikker i hele Norden er nå klar til å lansere nytt kommunikasjons-konsept. For første gang på lenge har de også fått hjelp utenfor egne ressurser.

Dressmannmannen

– Vi har hatt en jevn og fin utvikling i Dressmann, med unntak av perioden under corona, som mange andre, sier markedssjef Snorre Vik.

Etter å ha kjørt et tøft fokus på taktisk kommunikasjon over lengre tid, har nå kjeden sett behovet for å se hvordan de kan fortsette å styrke posisjon sin som den prefererte destinasjonen for den nordiske mannen.

– Markedet endrer seg i rekordfart og det var viktig for oss å løfte blikket og se på vår egen rolle i et større perspektiv. Hvordan vi kan møte endrede forventninger hos forbruker på tvers av markedene våre, fortsetter markedssjefen.

Det er SMFB Dinamo som har jobbet sammen med Dressmann på det nye kommunikasjons-konseptet.

– Vårt fokus har vært på hvordan styrke relasjonen mellom Dressmann og alle menn. Vi ønsket å bekrefte at Dressmann er en aktør som opptrer ansvarlig, sympatisk, inkluderende, offensiv, men ekte. Noe som vil være viktigere enn noen gang i tiden fremover. Alt er skutt i Norge, ingen solfylte strender eller storbyer ute i Europa. Det har vært viktig for oss at folk lett skal kunne relatere seg til både mennene og livssituasjoner som portretteres i kommunikasjonen, sier, forteller Oscar Michaelsen i SMFB Dinamo.

Her ser du den første filmen på det nye konseptet.

– I utviklingen av det kreative konseptet, tok vi læring fra vårt arbeid med lanseringen av reMarkable i Nord Amerika. Snarere enn å utvikle lineære fortellinger som versjonenes til ulike medier, skapte vi et univers med byggeklosser av innhold, som enkelt kan settes sammen til ulike rene kommunikasjonsstrømmer som forenkler målstyringen av innholdet på tvers av kanaler og flater. Enten det er å skape oppmerksomhet og følelser, overføre kunnskap om ulike sider ved Dressmann, eller rene taktiske kampanjer, avslutter Michaelsen.

Involverte byråer

The Film Agency Oslo Filmproduksjon
B

Bård Røssevold

Regissør

M

Magnus Furset

Filmfotograf

B

Brita Holt Vistnes

Produksjonsleder

J

Julian Kåss

Klipp

D

Didrik Bråthen

Grade

Hocus Focus hf symbol

Hocus Focus Lyd & online

Andre involverte

K

Karianne Solem

Ansvarlig hos Dressmann

C

Camilla Solberg-Hansen

Ansvarlig hos Dressmann

S

Snorre Vik

Ansvarlig hos Dressmann