Dressmann tar grep om mannen
Siden sin oppstart i 1967 har Dressmann dominert norsk og skandinavisk mote for menn. Kjeden med butikker i hele Norden er nå klar til å lansere nytt kommunikasjons-konsept. For første gang på lenge har de også fått hjelp utenfor egne ressurser.
Aktuelt byrå
SMFB
– Vi har hatt en jevn og fin utvikling i Dressmann, med unntak av perioden under corona, som mange andre, sier markedssjef Snorre Vik.
Etter å ha kjørt et tøft fokus på taktisk kommunikasjon over lengre tid, har nå kjeden sett behovet for å se hvordan de kan fortsette å styrke posisjon sin som den prefererte destinasjonen for den nordiske mannen.
– Markedet endrer seg i rekordfart og det var viktig for oss å løfte blikket og se på vår egen rolle i et større perspektiv. Hvordan vi kan møte endrede forventninger hos forbruker på tvers av markedene våre, fortsetter markedssjefen.
Det er SMFB Dinamo som har jobbet sammen med Dressmann på det nye kommunikasjons-konseptet.
– Vårt fokus har vært på hvordan styrke relasjonen mellom Dressmann og alle menn. Vi ønsket å bekrefte at Dressmann er en aktør som opptrer ansvarlig, sympatisk, inkluderende, offensiv, men ekte. Noe som vil være viktigere enn noen gang i tiden fremover. Alt er skutt i Norge, ingen solfylte strender eller storbyer ute i Europa. Det har vært viktig for oss at folk lett skal kunne relatere seg til både mennene og livssituasjoner som portretteres i kommunikasjonen, sier, forteller Oscar Michaelsen i SMFB Dinamo.
– I utviklingen av det kreative konseptet, tok vi læring fra vårt arbeid med lanseringen av reMarkable i Nord Amerika. Snarere enn å utvikle lineære fortellinger som versjonenes til ulike medier, skapte vi et univers med byggeklosser av innhold, som enkelt kan settes sammen til ulike rene kommunikasjonsstrømmer som forenkler målstyringen av innholdet på tvers av kanaler og flater. Enten det er å skape oppmerksomhet og følelser, overføre kunnskap om ulike sider ved Dressmann, eller rene taktiske kampanjer, avslutter Michaelsen.
Involverte byråer
Kasper Bergquist
Motion Graphics
Amanda Vien
Prosjektleder
Bård Røssevold
Regissør
Magnus Furset
Filmfotograf
Brita Holt Vistnes
Produksjonsleder
Julian Kåss
Klipp
Didrik Bråthen
Grade
Hocus Focus Lyd & online
Andre involverte
Karianne Solem
Ansvarlig hos Dressmann
Camilla Solberg-Hansen
Ansvarlig hos Dressmann
Snorre Vik
Ansvarlig hos Dressmann