Du kan redde et liv

Etter en byråpitch vant Play jobben med å lage filmer til Redningsselskapets sommerkampanje, med en idé som traff kunden rett i hjerterota.

Rednings Jenta

Årlig drukner mellom 90 og 100 personer i Norge. Denne statistikken ønsker Redningsselskapet å gjøre noe med og tilbyr nå gratis livredningskurs for alle i Norge. Med seg på laget har de Play, som står bak deres nyeste filmer.

– Dette er en tematikk som engasjerte oss fra første stund, tanken på at hver og en av oss kan være med å redde et liv om man har den rette kunnskapen, sier det kreative teamet bak ideen, Tonje Klæboe og Tone Roald.

– Vi spurte oss selv hva vi ville gjort om vi havnet i en situasjon der noen var i fare for å drukne. Har vi selv den rette kunnskap og vet hva vi bør gjøre? Svaret var nei, og vi tenkte at vi ikke var de eneste! Derfra kom ideen til filmene, der vi ville vise personer som kan være i fare for å drukne og som henvender seg direkte til deg som seer for å spørre hva du ville gjort. Vi håper å kunne gi folk en liten vekker og skape oppmerksomhet rundt budskapet, sier det kreative teamet.

Maja Ludvigsen i Redningsselskapet forteller at de ikke var i tvil da de først så idéen fra Play og mener de tar for seg en alvorlig problematikk på en god måte.

– Vi kjente et stikk i hjertet når vi gikk gjennom ideen til videoene, og det var nettopp det vi ønsket oss. Det å sitte igjen med en følelse av at man virkelig trenger å lære seg mer om livredning, sier Ludvigsen, som er digital markedsfører i Redningsselskapet.

«Hele Norge svømmer»

Redningsselskapet vil gjennom sommeren rette søkelyset mot svømmeopplæring, livredning og drukningsforebygging og sammen med Norges Svømmeforbund står de bak NRK-satsingen «Hele Norge svømmer».

Teamet fra Play håper flest mulig får med seg Redningsselskapets budskap.

– Dette har vært en fantastisk spennende og givende kunde å jobbe med, og vi håper at filmene bidrar til at så mange som mulig tar Redningsselskapet sine kurs. Sammen kan vi bidra til å faktisk endre statistikken og gjøre en forskjell, avslutter Tonje Klæboe og Tone Roald.

1080x600
1080x6002

Involverte

J

Joon Brandt

Regissør

M

Maja Ludvigsen

Ansvarlig hos kunde