


Vi ville la deltakerne oppleve påstanden vår: Noen har flaks her i livet, for alle oss andre er det kanskje lurt å spare litt.
Idé:
En interaktiv skattejakt basert på et enkelt prinsipp: en film som blir lengre jo flere som ser den.
Sånn fungerte det:
Et nytt kapittel ble låst opp når et gitt antall mennesker hadde sett det forrige. Hvert kapittel – 26 til sammen – viste tyvenes flukt mot nedgravingsstedet, og inneholdt delkonkurranser og stedsavslørende hint.
Ved å gjette skattens endelige plassering på et kart var du med i konkurransen.
Kampanjen hadde egen etterforsker på P4, og gav deg ekstra hint i sosiale medier. På DNBs facebookside ble ekstramateriell sluppet med jevne mellomrom, som f.eks. overvåkingsbilder fra bensinstasjoner.
Resultater:
400 000 deltok i Dusørjakten. Noen har flaks-kampanjen totalt bidro til like mange solgte spareavtaler, mer enn DNB noen gang har solgt av ett enkelt produkt.
Utmerkelser
-
Gullblyanten 2012 Finans