Egmont People fikk oppussingshjelp fra konkurrenten

Sammen med TRY Design har Egmont People utviklet ny merkevarestrategi og visuell identitet.

Egmont People er Egmont Storyhouse sitt profil- og innholdsbyrå. Med profiler som Funkygine, Dennis Vareide og Henrik Farley i stallen hjelper Egmont People sine kunder med å lykkes med innhold, merkevareutvikling, kampanjer og produktutvikling.

PEOPLE 2

– Det er ikke så ofte vi får oppdrag fra selskaper som på noen områder er konkurrenter. Samtidig tror jeg våre mange felles referansepunkter har bidratt til å gjøre prosessen så godt strategisk forankret som den ble. De dyptgående fagdiskusjonene vi har hatt underveis har føltes givende og skjerpende, sier Christian Braathen som har ledet merkevareprosessen i TRY Design.

Egmont People engasjerte TRY Design med et ønske om å oppdatere den visuelle identiteten for å tydeligere kommunisere hvem de er og hvor de skal som selskap.

– Vi har vokst til å bli en klar markedsleder i kategorien profil- og innholdsbyråer. Å ha den posisjonen krever at vi fortsetter å tenke nytt og annerledes. Like viktig er det at vi beholder pioner-kulturen som alltid har kjennetegnet oss. Den nye visuelle identiteten får en viktig rolle i det arbeidet, sier byråleder Annette Aas Johansen i Egmont People.

Andreas Sogn som ledet designarbeidet fra TRY Design forteller at det var viktig at løsningen både skulle romme den nye, offensive strategien og samtidig avspeile bredden og størrelsen til Egmont People.

– Selskapet huser tross alt noen av landets største digitale profiler, merkevarer og kanaler, og kreatører, strateger, rådgivere, produsenter og digitale spesialister. Dette mangfoldet inspirerte identiteten, der hovedelementet er en dynamisk ramme som beskriver rollene mellom profilene og byrå.

PEOPLE 6x
PEOPLE 7
PEOPLE 8
PEOPLE LOGO

Sogn forklarer at den nye identiteten er en energisk miks av klassiske fonter, motion-elementer og uventede fargekombinasjoner.

– Resultatet er en identitet som tilpasser seg nye ansikter, ideer og uttrykk og som hele tiden fornyer seg selv. Dette har vært et skikkelig drømmeprosjekt. Sammen har vi utviklet en dynamisk visuell identitet som presenterer det brede og varierte galleriet av personligheter og mennesker som byrået til enhver tid representerer, avslutter Sogn.

Involverte

A

Annette Aas Johansen

Ansvarlig hos kunde

K

Karine Thyness

Ansvarlig hos kunde

I

Inger Lauritsen

Ansvarlig hos kunde