Elvia lanserer alternativ virkelighet
Elvia er et nettselskap, men hva gjør et nettselskap, og hva slags rolle spiller et nettselskap i hverdagen vår? Det er temaet i den nye kampanjen til Elvia.
Aktuelt byrå
Geelmuyden Kiese
Det er Geelmuyden Kiese som er byrået bak kampanjen, og de har fått med seg filmproduksjonsselskapet FUS Film med regissør Oma Thaulow i registolen.
RED har laget innholdet som bygger rundt kampanjen og står for performance marketing.
– En drømmekunde, uttaler kreatør Espen Dysvik Hagen. – Elvia leverer et samfunnskritisk produkt som ingen kan se og alle tar for gitt. De sørger for at 40 % av befolkningen får strøm i hverdagen, og de sitter med nøkkelen til fremtidens elektrifiserte Norge. Dette har vi illustrert ved å vise en verden med ett veldig tydelig og merkelig premiss; en verden uten strøm. Den har ikke gått. Den finnes bare ikke, men folkene i filmen oppfører seg som om alt er ved det normale. Slik vil vi minne folk på at nesten alt vi omgir oss med går på strøm, men at den ikke dukker opp i kontakten helt av seg selv.
Elvia er resultat av sammenslåingen av Eidsiva Nett og Hafslund Nett i 2019. Et nettselskap som bygger ut, vedlikeholder og drifter strømnettet for over 2 millioner mennesker i Innlandet, Viken og Oslo.
– I en stadig mer elektrifisert hverdag er det mange som tar strøm som en selvfølge, derfor vil vi minne dem på hvor viktig strøm er i hverdagen. Vi har 824 ansatte som kontinuerlig overvåker og vedlikeholder over 65 000 km med strømkabel for at du skal få strøm i kontakten, sier Lene Ljødal, Ansvarlig for Kundekommunikasjon i Elvia.
Kampanjen skal vises med en rekke forskjellige uttak i digitale kanaler og på sosiale medier.
Involverte byråer
Martine Eriksen Bue
Prosjektleder
Hans Geelmuyden
Kundeansvarlig
Martin Langaas
Innsikt
Oma Thaulow
Regissør
Ivan Jamne
Produsent og location manager
Jakob Ingason
Filmfotograf
Reinert Kiil
Rekvisitør
Emily Branigan
Kostyme
RED dentsu X Performance marketing
Folk & Film Casting