Selskapet vil med sin nye kampanje og film, som har premiere på TV 2 på fredag 16. april, vise hvordan ingeniørene bokstavelig talt har vært med å forme samfunnet og bygge landet her de siste 100 årene. Kampanjen, som går under navnet «da har blitt nå», retter en stor takk til alle de som for allerede 100 år siden tenkte på hvor bra samfunnet kunne bli i dag. De som planla og brukte sin kompetanse til å lage fornybar energi med vannkraft, nye bygninger, baner og broer som vi alle nyter godt av den dag i dag. På samme måte som ingeniører i dag, med nye teknologiske verktøy, sammen kan bidra til å skape et enda bedre og mer bærekraftig samfunn i løpet av de neste 100 årene.
Filmen spiller på følelser, og er på mange måter en hyllest til ingeniørkunsten, kreativiteten og omstillingsevnen som har vært, er og trolig vil være en suksessformel for både selskapet og for landet i mange år fremover.
Det kunstneriske grepet i filmen er utviklet av regissør Eivind Holmboe i samarbeid med oppdragsgiver og det kreative TRY-teamet Kenneth Lamond og Even Moseng. For å forsterke det emosjonelle budskapet, står Jakob Oftebro for voice-innlesningen.
Kampanjen skal gå på både TV, og i digitale- og sosiale medier. I tillegg har Sweco Norge sammenstilt en rekke gode historier som forteller mer om hvordan de har vært med å bygge landet i over 100 år på deres nye jubileumsside: https://100.sweco.no/
Involverte byråer
Sven Jensen
Rådgiver
Dennis Magnus-Andresen
Designer
Lars Rimstad
Sosiale medier
Siglinde Lunde
Researcher
Andre involverte
Julie Irgens
Ansvarlig hos Sweco
Peter Hagen
Ansvarlig hos Sweco
Nina Mauritz-Hansen
Ansvarlig hos Sweco
Heidi Waage Rasmussen
Ansvarlig hos Sweco
Rebecca Wexelsen
Ansvarlig hos Sweco
Utmerkelser
-
Gullblyanten 2021 Håndverk