En god deal

Coop Prix lanserer reklamekonsept «Smil du har gjort en god deal». Try står bak.

18712 2c24b original
18713 89b21 original
18714 9e4ac original

I dag lanseres et helt nytt butikk- og reklamekonsept for lavpriskjeden Coop Prix. Kjøper du en vare, får du med en annen på kjøpet. Eller som Coop Prix sier det i disse reklamefilmene: «Smil du har gjort en god deal». Det er Try reklamebyrå som står bak reklame- og butikkkommunikasjonen i forbindelse med relanseringen.


Kjedens største lansering. Filmkampanjen starter på TV2 i dag, men konseptet vil også bli merkbart i andre kanaler. Relanseringen av kjeden og innføringen av deal-konseptet blir den største lanseringen gjennom kjedens 20-årige historie.

Markedstrykket vil bli formidabelt og Coop Prix vil bli profilert både i tv og radio, sier senior merkevaresjef Jorun Thue og produktsjef Kari Grothe Karlsen i Coop Norge Handel, som sammen med kjedeadministrasjonen i Coop Prix står bak ideen og relanseringen.


Blankpusser profilen. Vi vet at vi er konkurransedyktige på pris. Relanseringen og «deal»-konseptet skal hjelpe oss til blankpusse profilen og styrke oppfatningen av Coop Prix som en lavpriskjede hos forbrukerne, sier kjededisponent Roy Tony Midtdal i Coop Prix.


Det er laget omfattende butikkmateriell til konseptet. Det blir takheng, korridorplakater, floorgraphic, vippetasser og banner til portåpnere. Noe av materiellet er til fast bruk i butikken, og som beskriver konseptet for kundene. I tillegg kommer materiell hver måned som skal brukes til «månedsdeal».

I mediespilleren: To filmer og et annonseoppslag.


Team fra Try:

AD: Karin Lund

Tekstforfatter: Øystein Halvorsen

Konsulent: Helge Gjertveit

Prosjektleder: Cathrine Wennersten og Lise Schelvan

Mac-designer: Ole Jakob Bøe Skattum


Ansvarlig hos Coop Prix: Jorun Thue og Kari Grothe Karlsen


Filmene er produsert av One big happy family med Ole Endresen på regi og Helene Hovda Lunde som produsent.

Involverte byråer

94843 6cd2b original

TRY