En hilsen fra Per Jarle og 16300 andre norske bønder

Gilde og TRY ute med første del av en kampanje som gjør folk bedre kjent med bøndene bak merket.

De fleste vet at Gilde er fra den norske bonden. De fleste vet også at Gilde lager norsk mat, men ikke alle tenker på hvem som lager den og hva det å velge norsk faktisk betyr.

– De siste årene har mange blitt veldig gode på å merke maten sin med ord som «Norsk» «100% Norsk» eller store norske flagg, men det kommer ikke alltid like godt frem hvorfor man skal velge det, eller hva som er forskjellen. Man får jo mer med på kjøpet og det kan verdt å tenke på. Dette er en lenge planlagt profilkampanje som plutselig ble veldig relevant, sier teamet fra TRY.

Gilde
Filmen er produsert av Fantefilm med Marius Holst på regi.

Ideen ble presentert som en del av besvarelsen på byråkonkurransen Gilde hadde i september. Den ble produsert fra desember til februar og er skutt langt utafor fylkesgrensa, stødig styrt av Fantefilm med Marius Holst på regi. Kampanjen blir også tatt ut i flere kanaler med leveranser fra hele TRY-huset. Gilde er et samvirke med over 16300 bønder over hele landet, de eier Gilde sammen, og flere av dem får navnet sitt i logoen sin utover året.

Andre involverte