En naturlig jobb for Schjærven

Camp Villmark: Norges største villmarksmesse har fått ny kampanjeprofil.

89004 28c6f original
89005 338a0 original
89006 dfded original
89007 a6175 original
89008 2b056 original
89009 89e33 original
89010 e6a19 original
89011 95038 original
89012 4ac82 original
89013 3c3c0 original
89014 d92a7 original
89015 1c2b2 original
89017 e0b5e original

Med Norges Varemesse på kundelisten utvikler Schjærven Reklamebyrå reklamekonsepter for flere messer gjennom året. En av disse er Norges største villmarksmesse som har fått ny kampanjeprofil.


Nye målgrupper


Tradisjonelt har Camp Villmark vært først og fremst for den harde kjernen av jakt- og fiskeinteresserte, men i år ville man i større grad appellere til det brede laget av friluftinteresserte, samt kvinner og barnefamilier.


– Vi skulle gjøre messen interessant for alle som trives utendørs, sier kreatør Øyvind Leonsen og forteller at et av virkemidlene, men også utfordringene, var å vise den store variasjonen av utstillere og aktiviteter som finnes på Camp Villmark.


– Utfordringen med en messe som Camp Villmark ligger nettopp i det store spennet av interesser, og at opplevelsen og forholdet til naturen og villmarken er noe veldig individuelt. Vi skal snakke både til de dedikerte jegerne og fiskerne, men også til de som bare liker å ta en tur i skogen med familien på søndag, eller som bare bruker naturen i ferien, sier Leonsen.


Brukergenerert profil


Løsningen ble å vise spennet i aktivitetene sydd inn i målgruppetilpassede silhuetter, og ved å bruke Instagrambilder fra et utvalg friluftsmennesker fikk man det ekte villmarkslivet inn i illustrasjonene.


– Dette skapte et distinkt uttrykk for messen, og tydelige visueller som kan brukes for å sikte seg inn på målgruppene og brukes fleksibelt, eller rett og slett skreddersys for å kommunisere spisset, avslutter Leonsen.


Involverte byråer

95774 8fa3b original

Schjærven Reklamebyrå