En naturlig jobb for Schjærven
Camp Villmark: Norges største villmarksmesse har fått ny kampanjeprofil.
Aktuelt byrå
Schjærven Reklamebyrå
Med Norges Varemesse på kundelisten utvikler Schjærven Reklamebyrå reklamekonsepter for flere messer gjennom året. En av disse er Norges største villmarksmesse som har fått ny kampanjeprofil.
Nye målgrupper
Tradisjonelt har Camp Villmark vært først og fremst for den harde kjernen av jakt- og fiskeinteresserte, men i år ville man i større grad appellere til det brede laget av friluftinteresserte, samt kvinner og barnefamilier.
– Vi skulle gjøre messen interessant for alle som trives utendørs, sier kreatør Øyvind Leonsen og forteller at et av virkemidlene, men også utfordringene, var å vise den store variasjonen av utstillere og aktiviteter som finnes på Camp Villmark.
– Utfordringen med en messe som Camp Villmark ligger nettopp i det store spennet av interesser, og at opplevelsen og forholdet til naturen og villmarken er noe veldig individuelt. Vi skal snakke både til de dedikerte jegerne og fiskerne, men også til de som bare liker å ta en tur i skogen med familien på søndag, eller som bare bruker naturen i ferien, sier Leonsen.
Brukergenerert profil
Løsningen ble å vise spennet i aktivitetene sydd inn i målgruppetilpassede silhuetter, og ved å bruke Instagrambilder fra et utvalg friluftsmennesker fikk man det ekte villmarkslivet inn i illustrasjonene.
– Dette skapte et distinkt uttrykk for messen, og tydelige visueller som kan brukes for å sikte seg inn på målgruppene og brukes fleksibelt, eller rett og slett skreddersys for å kommunisere spisset, avslutter Leonsen.
Involverte byråer
Schjærven Reklamebyrå