Enda mer til felles, sier Altibox!

Altibox og Fasett kickstarter året med neste steg for deres nasjonale kommunikasjonskonsept «Mer til felles».

96017 69543 original
96018 ecb00 original
96019 360a1 original

I 2019 lanserte Altibox sitt nye kommunikasjonskonsept «Mer til felles». Ved å spille på våre felles referanser fra tv-, film- og underholdningsuniverset opplevde tv- og internettleverandøren at lanseringskampanjen bidro til å bygge kjennskap, kunnskap og posisjonerende assosiasjoner som styrket merkevaren Altibox.

– Fjoråret var en stor opptur for Altibox, og målinger viser at publikum både legger mer merke til oss og vurderer oss som mer attraktive enn noensinne. Vi fortsetter derfor på veien vi har startet, og i 2020 skal «Mer til felles»-konseptet videreutvikles og styrkes enda mer, sier leder for merkevare og kommunikasjon i Altibox, Aleksander Eikeberg. Denne uken lanserer de årets første nasjonale kampanje.

En naturlig fortsettelse

– Kampanjen i februar er en naturlig fortsettelse av kampanjene fra 2019 og vil være startskuddet for flere profilbyggende aktiviteter gjennom året, forteller Eikeberg. – Vi vil tydeliggjøre hvordan alt vi ser og hører, alt vi opplever og deler gjennom den stadig økende bruken av internett, tv- og strømmetjenester, knytter oss sammen og gir oss så mye til felles her i Norge. Og at med Altibox får vi enda mer: Ingen andre kobler folk sammen like bra som det Altibox og våre 37 lokale partnere gjør over hele landet. Over 600.000 husstander og mer enn 1,5 millioner nordmenn bruker Altibox hver dag, og som Norges mest fornøyde kunder nyter de fordelene av lynraskt internett og en av verdens fremste tv- og underholdningstjenester.

Kunnskap om norsk kultur og væremåte

Det er Fasett som er byrået bak kampanjen, og rådgiver Maren Aadnøy Goa forklarer nærmere:

– Nå skal vi fange opp og løfte fram de mange historiene, all læringen og brukermønstrene vi har til felles og vi egentlig deler. Gjennom innsikt i atferd hos nordmenn generelt og Altibox-kundene spesielt og vår kunnskap om norsk kultur og væremåte, knytter vi dette til Altibox. Det gjør vi både gjennom ganske konkrete eksempler og mer, kanskje ikke fullt så opplagte, effekter av bruken av tv og internett fra Altibox, avslutter Aadnøy Goa.

«Vi har allerede mye til felles. Med Altibox får vi enda mer»

Så enten du er blant de som har lært deg å bli skikkelig handy av DIY-filmer på YouTube eller er en av de mange som neppe tilfeldigvis har skaffet deg en corgi-hund siden «The Crown» begynte på Netflix, er du ikke alene. «Vi har allerede mye til felles. Med Altibox får vi enda mer» er kjernebudskapet i kampanjen. Over 2000 utendørsflater gir en tydelig tilstedeværelse over hele landet. I tillegg er kampanjen på alt som er av digitale flater; web-tv, YouTube, premium displayflater, programmatiske annonser osv, samt forsterkende uttak i sosiale medier, søk og egne kanaler.

Filmene er laget i samarbeid med produksjonsselskapet Willy Nikkers og Stian Johansen på regi, mens stillsfoto er gjort av Sebastian Ludvigsen.