Endelig! Schous er tilbake

Designbyrået Cretalux har samvittighetsfullt utviklet den nye Schouspilsens visuelle fremtoning, helt i tråd med bryggeriets stolte, og 200-årige historie.

1 Schous web
3 Schous web
4 Schous web
5 Schous web
6 Schous web

Den ikoniske Schousmannen, som fortsatt pryder Schouskvartalet på Grünerløkka, er igjen å finne i butikkene, 40 år etter at bryggeriet ble lagt ned, eller bare tok en pause.

Norges eldste bryggeri ble av mange sett på som det aller beste. Ikke minst som følge av Christian Schous betydning som mesén for Oslos kulturliv, men også på grunn av brygget fortreffelige smak.

Det svært innovative bryggeriet var det første som tok i bruk datidens mest moderne metoder på flere felter, fra landets første lastebil til telegrafi og telefoni, men ikke minst som fremragende markedsførere.

Schous har en svært rikholdig visuell historie, og Cretalux har tatt tilbake noen av de aller mest markante og kjære kjennetegnene. Det gjelder blant annet rødfargen, det gotiske navnetrekket og den staute Schousmannen.

Vi i Cretalux er selvfølgelig ydmyke for oppdraget og stolte av resultatet og håper at publikum også verdsetter det arbeidet vi har gjort.

Involverte byråer

77903 1ddd0 original

Cretalux