Endring fra Visma Software og Tante Randi

Tante Randi er ute med sin første kampanje for Visma Software, etter at de vant kontoen tidligere i år. Visma Software selger skybaserte systemer til bedriftsmarkedet, der fortsatt mange aktører gjør det på «gamlemåten».

Endrex

– Vi betaler regningene våre med mobiltelefonen, har alle TV-seriene liggende oppe i skyen, snakker med fastlegen over kamera, og låser opp for håndverkeren mens vi ligger på en strand i syden. Men når vi kommer på jobb bruker vi printer og scanner, arkiverer filene i en serverpark. Og i noen tilfeller ringpermer, sier teamet bak kampanjen, Kim Follesøy-Thuen og John Njoki.

Kreativ leder Tore Woll mener at det ligger i menneskets natur å stritte imot når man hører ordet endring.

– Ledere har blitt døpt endringsledere, vi skal både bli agile og være lean og det growth hackes her og der. Men folk er fortsatt motstandsdyktige mot endring, spesielt i jobbsammenheng. For der digitalisering i hjemmet er sett på som en friviilg forbedring, er det på arbeidsplassen en tvunget forandring. Og forandring liker vi dårlig.

Hils på Endre

– Det plagsomme med endring er jo at vi ikke kommer utenom det, og når vi er igjennom det ønsker vi heller ikke å gå tilbake. Man trenger bare et dytt i riktig retning, og akkurat som nissen kommer ned pipa på julaften, dukker Endre opp når noe skal endres. Endre har hjulpet oss i alle år, og i disse filmene er han på jobb for Visma for å skape endring hos bedrifter, og bidra til resultatet av endring, nemlig effektivisering, avslutter Kim Follesøy-Thuen.

Andre involverte

V

Villen Olander

Markedssjef i Visma Software