I TV 2-programmet «Matkontrollen» forrige torsdag ble melkesjokoladene til Nidar, Freia og FirstPrice blindtestet. Nidar vant med 45 prosent av stemmene, mens Freia fikk 30 prosent og FirstPrice 25 prosent.
– Freia har en enormt sterk posisjon og er soleklar melkesjokoladefavoritt blant folket. Da vi fikk resultatene fra blindtestingen i Matkontrollen, så vi det som en gyllen mulighet til å fortelle nordmenn at Nidar melkesjokolade faktisk gjorde det bedre enn Freia i en smakstest. Vi kastet oss rundt og lagde en annonse som viste til testen, med et lekent stikk til markedslederen, sier Herman Stormyr i WAL.
Annonsen var på trykk dagen etter «Matkontrollen», og ble også publisert digitalt.
– Vi ble selvfølgelig veldig glad for resultatet og ekstra morsomt å kunne skape oppmerksomhet til testen allerede dagen etter programmet ble vist. Vi er utfordrer og Nidar skal være en leken og morsom merkevare og det var viktig for oss å få publisert resultatet med et glimt i øyet, sier markedsjef Per Ottar Grotle i Orkla Confectionery & Snacks.
Involverte byråer
WAL