Festivalmat tatt megaalvorlig

Kokk og Bocus D’or-vinner Jimmy Øien slaktet Øyamenyen til Coop Mega i 2019. Så vi utfordret han til å gjøre det bedre selv.

Øya21 Oslo

Coop Mega har stolt sponset Øyafestivalen i flere år. Med sitt økte fokus på økologi og vegetarmat er en matbod midt i ring2s kulturmekka smart å investere i. Helt frem til Korona avlyser festivalsommeren og Tøyenparken står tom i hele august. Så hva gjør man med et festivalsponsorat og et budsjett som skulle brukes på å servere økologisk mat? Hvordan formidle at Coop hører hjemme på Øya og at de står 100 % i sponsoratet?

Vi sendte en Bocus D’or-vinner landet rundt for å planlegge menyen til 2021. Så når Øya returnerer i august (forhåpentligvis) kan Coop Mega servere den mest planlagte festivalmaten i Norgeshistorien.

Jimmy Øien er ikke bare Bocus D’or-vinner. Han er ikke bare hodet bak Restaurant Rest i Oslo. Han er også matanmelder. Han slaktet Øyamenyen til Coop Mega i 2019 med terningkast 2 i VG. Så vi utfordret han til å gjøre det bedre selv for å gjøre hele greia personlig.

– Mini-serien «Jakten på Øyamenyen2021» produseres fortløpende for å kunne fokusere på råvarer i sesong. Den første episoden har veldig sterke tall og episode 2 ble akkurat sluppet. Det er tiltenkt en episode pr. årstid før vi konkluderer menyen noen uker før Øya, men 2020 har bevist at det er vanskelig å planlegge noe som helst. Nå forsøker vi bare å tilrettelegge best mulig for Jimmy og innfallene hans. Vi tror det er nøkkelen til å gjøre noe med den 2-ern i VG, forteller kreatørene.

Se to av episodene her:

Involverte byråer

M A Logo 2160
Magga og Anders AS Filmproduksjon
A

Anders Bremnes

Regissør / klipp

E

Eivind Aurstad

Filmfotograf

C

Christoffer Søreide

Lyd

A

Arne Torp

Lyd

F

Fahil Anweri

2nd unit

J

Joakim Johansen

Klipp

D

Didrik Bråthen

Grade

A

Alexander Eng

Lydmix

No Name Agentur (kokken)

PHD Mediebyrå
M

Marius Ramdahl

Managing Director

Andre involverte

J

Jimmy Øien

Kokk

T

Tina Weiby

Markedssjef Coop Mega