Festivalmat tatt megaalvorlig
Kokk og Bocus D’or-vinner Jimmy Øien slaktet Øyamenyen til Coop Mega i 2019. Så vi utfordret han til å gjøre det bedre selv.
Aktuelt byrå

WAL (We Are Live)

Coop Mega har stolt sponset Øyafestivalen i flere år. Med sitt økte fokus på økologi og vegetarmat er en matbod midt i ring2s kulturmekka smart å investere i. Helt frem til Korona avlyser festivalsommeren og Tøyenparken står tom i hele august. Så hva gjør man med et festivalsponsorat og et budsjett som skulle brukes på å servere økologisk mat? Hvordan formidle at Coop hører hjemme på Øya og at de står 100 % i sponsoratet?
Vi sendte en Bocus D’or-vinner landet rundt for å planlegge menyen til 2021. Så når Øya returnerer i august (forhåpentligvis) kan Coop Mega servere den mest planlagte festivalmaten i Norgeshistorien.
– Jimmy Øien er ikke bare Bocus D’or-vinner. Han er ikke bare hodet bak Restaurant Rest i Oslo. Han er også matanmelder. Han slaktet Øyamenyen til Coop Mega i 2019 med terningkast 2 i VG. Så vi utfordret han til å gjøre det bedre selv for å gjøre hele greia personlig.
– Mini-serien «Jakten på Øyamenyen2021» produseres fortløpende for å kunne fokusere på råvarer i sesong. Den første episoden har veldig sterke tall og episode 2 ble akkurat sluppet. Det er tiltenkt en episode pr. årstid før vi konkluderer menyen noen uker før Øya, men 2020 har bevist at det er vanskelig å planlegge noe som helst. Nå forsøker vi bare å tilrettelegge best mulig for Jimmy og innfallene hans. Vi tror det er nøkkelen til å gjøre noe med den 2-ern i VG, forteller kreatørene.
Se to av episodene her:
Involverte byråer

Anders Bremnes
Regissør / klipp
Eivind Aurstad
Filmfotograf
Christoffer Søreide
Lyd
Arne Torp
Lyd
Fahil Anweri
2nd unit
Joakim Johansen
Klipp
Didrik Bråthen
Grade
Alexander Eng
Lydmix
No Name Agentur (kokken)
Marius Ramdahl
Managing Director
Andre involverte
Jimmy Øien
Kokk
Tina Weiby
Markedssjef Coop Mega
Tora Wold Ødegård
Ansvarlig Coop Mega