For veien videre

McCann med én lang og én kort film med utgangspunkt i Norges mest populære kaffekopp.

18674 42dc7 original
18675 d12ac original

De nye filmene tar utgangspunkt i Statoil-koppen. For 199,- kan du drikke så mye kaffe du ønsker hos Statoil. Rasjonelt sett er det selvsagt ingen tvil om at dette er en god avtale. Men det er også andre, mer emosjonelle drivere for kjøp av denne avtalen.

Kaffe er pause.
Nemlig intensjonen om pauser i hverdagen. Skytteltrafikken mellom pulten og kaffetrakteren på enhver arbeidsplass er en bekreftelse på menneskets behov for små pauser fra de kravene som ubønnhørlig driver en gjennom dagen. Sånn sett kjøper en kanskje like mye intensjonen om pauser, som ubegrensede mengder av kaffe når en kjøper Statoil-koppen.

Det er denne erkjennelsen som ligger til grunn for Statoils nye reklamefilmer, som ender i pay-offen «For veien videre».

Filmene blir å se på TV fra i dag, mandag 4. juni.

Produksjonsbyrå: Bacon
Produsent: Magne Lyngner
Regissør: Martin Werner

Byrå: McCann
Kreatører: Morten Varhaug, Tone Humblen, og Robert Radoli
Rådgiver: Bjørn Erling Solberg
Prosjektleder: Tone Bøygard
Byråprodusent: Beril Holte Rasmussen

Kunde: Statoil Fuel & Retail Norge
Ingrid Amundsen Marketing Manager, Anne Louise Våge Marketing Manager Convenience og Fredrik Jørgensen Marketing Manager Fuel & B2B

Involverte byråer

Mc Cann Logo blue

McCann Oslo