Forsvunnede mobiler
NetCom lanserer Mobiljakten en konkurranse der publikum inviteres til å finne de forsvunnede mobilene som befinner seg et sted i Oslo-området.
Aktuelt byrå
MediaFront
Lørdag 12. juni ble Det Store Mobilslippet avholdt på Kontraskjæret. NetCom slapp løs heliumballonger med mobiler, den som fikk tak i ballongen vant den.
Mobilene filmet og live-overførte sendingen på mobilslippet.no og i bannerannonser.
Men 7 av disse mobilene forsvant. Dermed var det duket for Mobiljakten en konkurranse der publikum inviteres til å finne de forsvunnede mobilene som befinner seg et sted i Oslo-området.
Deltakelse skjer også online, der det er om å gjøre å gjette mobilenes posisjon på kartet. Mobilene som forsvant har heldigvis livestreamet fra der de befinner seg og vil gi deltakerne i jakten hints om hvor de befinner seg underveis.
Mobiljakten involverer brukerne både online og offline og er en tidsubestemt kampanje som avsluttes når alle mobilene er funnet. Kampanjen er et ledd i NetComs store sommerkampanje om sommerens mobilnyheter og gratis surf i Norge i 2 måneder. Helt sentralt i kampanjen ligger produktet og tjenesten, nemlig mobiltelefonen og en demonstrasjon av mobilbruk i åpen natur i sommer, sier Christian Aune, kreativ leder i MediaFront i en kommentar.
Team MediaFront:
Karina Hillestad
Christian Aune
Piotr Wojciechowski
Alexandra Thorvall
Charlotte Brecke Dahll
Backend:
Meat Digital
Team McCann
Rådgiver: Janne Espevalen
Prosjektleder: Tone Bøygard
Ansvarlig hos kunde:
Annette Eidesen
Involverte byråer
MediaFront