Forsvunnede mobiler

NetCom lanserer Mobiljakten en konkurranse der publikum inviteres til å finne de forsvunnede mobilene som befinner seg et sted i Oslo-området.

14608 b8b26 original
14609 ced8e original
14610 33b39 original
14611 435bd original

Lørdag 12. juni ble Det Store Mobilslippet avholdt på Kontraskjæret. NetCom slapp løs heliumballonger med mobiler, den som fikk tak i ballongen vant den.

Mobilene filmet og live-overførte sendingen på mobilslippet.no og i bannerannonser.


Men 7 av disse mobilene forsvant. Dermed var det duket for Mobiljakten en konkurranse der publikum inviteres til å finne de forsvunnede mobilene som befinner seg et sted i Oslo-området.

Deltakelse skjer også online, der det er om å gjøre å gjette mobilenes posisjon på kartet. Mobilene som forsvant har heldigvis livestreamet fra der de befinner seg og vil gi deltakerne i jakten hints om hvor de befinner seg underveis.


Mobiljakten involverer brukerne både online og offline og er en tidsubestemt kampanje som avsluttes når alle mobilene er funnet. Kampanjen er et ledd i NetComs store sommerkampanje om sommerens mobilnyheter og gratis surf i Norge i 2 måneder. Helt sentralt i kampanjen ligger produktet og tjenesten, nemlig mobiltelefonen og en demonstrasjon av mobilbruk i åpen natur i sommer, sier Christian Aune, kreativ leder i MediaFront i en kommentar.

Team MediaFront:

Karina Hillestad

Christian Aune

Piotr Wojciechowski

Alexandra Thorvall

Charlotte Brecke Dahll


Backend:

Meat Digital


Team McCann

Rådgiver: Janne Espevalen

Prosjektleder: Tone Bøygard


Ansvarlig hos kunde:

Annette Eidesen

Involverte byråer

21761 f97b8 original

MediaFront