Fra proff til amatør

Spilberg vrir på sitt suksessrike Storebrand-konsept, og går fra proffe skuespillere til glade amatører i nye filmer som slippes denne uken.

15585 eb6c1 original

Etter å ha laget filmer i tre år med kremen av norske skuespillere var det på tide å prøve seg på kremen av norske bank- og forsikringskunder, forteller Jørgen Marthinsen, kreativ leder i Spilberg reklamebyrå.

– Dette er en helt naturlig videreutvikling av et filmkonsept som helt siden 2005 har vært en eventyrlig suksess for et av Norges viktigste finanskonsern. Storebrand-monologene har bygget kjennskap, kunnskap og tillit. De har styrket selskapets omdømme og vært de desidert best likte reklamefilmene fra bank- og finansbransjen.

Kundeskryt i fokus. Nå handler det om å slippe til kundene, la fornøyde kunder fortelle hvorfor de har forsikringene sine i nettopp Storebrand, hvorfor de har valgt Storebrand Bank, og hva som gjør pensjonssparing i Storebrand mer attraktivt enn i andre.
– Da vi la ut en liten annonse på Storebrands egne nettsider for å verve kunder til reklamekampanjen, fikk vi mer enn 200 interesserte på den første timen. I løpet av fire dager måtte vi fjerne annonsen. Da hadde over 1000 kunder meldt sin interesse for å være med. Det sier noe om hva slags forhold dette selskapet har til kundene sine.

Teamet i Spilberg er Jørgen Marthinsen, Frode Karlberg og Pål Spillum.

Filmene ble skutt i Rogaland (som er eneste sted i Norge uten snø i mars, opplyser byrået). Produsent er Moland Film og regi er ved Emil Trier (bror til Joachim). Markedsansvarlig i Storebrand er Britt Skjeppestad.


Involverte byråer

Spilberg Reklamebyrå

Involverte

Annet