Fra restriksjoner til rutiner
Etter to år med Corona-restriksjoner var TINEstafetten i mai tilbake i sin opprinnelige form. Over hele landet deltok mer enn 100.000 barn i det tradisjonsrike løpet og Bislett Stadion var igjen en levende arena med barn, idrettsprofiler, ildsjeler og konkurranser.
Aktuelt byrå
Släger

PR-byrået Släger fikk oppdraget med å konseptualisere tema til årets stafett og spre det gode budskap. Under konseptet «Endelig kan vi løpe TINEstafetten sammen igjen», ble det deriblant produsert en film som metaforisk forteller historien om den etterlengtede overgangen fra restriksjoner til rutiner.
– Vi gledet oss ekstra mye til stafetten i år og ville få fram noe av det som ligger i kjernen av TINEstafetten, nemlig fellesskapet og gleden av å kunne løpe sammen med andre på et lag, på tvers av bygd og by i hele landet. Vi synes filmen fanget det elementet på en god måte, sier Tanita Wassås Kveinå, kommunikasjonsrådgiver i TINE.
Elever fra Ekeberg Skole i Oslo fikk oppdraget med å representere landets kollektive følelse da sosiale distansering endelig kunne legges bak oss.
– Vi bestemte oss tidlig for en historiefortelling som beskrev følelsen av samfunnets gjenåpning i konteksten av aktivitet. Dette var også noe barna i filmen kjente seg veldig godt igjen i, sier Jalila Bouzaida, kundeansvarlig rådgiver i Släger.
Involverte byråer
Jalila Bouzadi
Kundeansvarlig rådgiver
Magnus Bettum
Regissør
Sara Meling
Rådgiver
Marthe Sørflåten
Rådgiver
Anne Finstadsveen
Rådgiver
Tobias Fjeldheim
Filmfoto, klipp og grade
Andre involverte
Ingrid Wilberg-Arnesen
Kommunikasjonsrådgiver i TINE
Tanita Kveinå
Kommunikasjonsrådgiver i TINE
Eskild Johansen
Kommunikasjonsrådgiver i TINE
Veslemøy Grøtterød
Sponsoransvarlig i TINE
Ann-Kristin Syversen
Sponsorsjef i TINE