Freia Melkesjokolade 2009 - Alt Kan Skje i et lite stykke Norge
Kampanjen består av flere elementer
Aktuelt byrå
Screenplay Kommunikasjon
Kampanjen består av flere elementer. Nettsiden knytter alt dette sammen i ett univers. Grunnen til at vi gjorde dette var fordi vi ville, som Mark Earls sier ”Light lots of small fires”, fremfor en stor ”ting” som de tidligere kampanjene har vært eksempler på:
1. Dagens Gåte. Svar på dagens gåte og du kan vinne flotte premier. Her kan du melde deg på og motta e-post fra Freia hver dag med en ny gåte som må besvares på nettsidene.
2. Gledesspredere. Bli en del av kuflokken som gresser rundt, sprer gledesinspirasjon og kommenterer hverandres budskap. Her må en registrere seg for å være med.
3. Alt Kan Skje-Knappen. Trykker du på knappen kan alt skje. Vi viser deg litt gledesinspirasjon, og av og til kan en vinne sjokolade. Knappen er et bærende element gjennom hele kampanjen.
4. Mobilspillet. Enkelt sjokoladespill for mobil.
5. Hjulkapselsamleren. (I tråd med historien fra TV-reklamene). Hver måned legges det ut en hjulkapsel på kampanjesiden som deltagere kan samle. En kan samle en hel ”vegg” med hjulkapsler om en deltar hele året.
Siden er ”levende” og nye moduler blir lagt til gjennom året.
Kampanjen deler ut reiser, sjokolade, t-skjorter, sykler med mer som premie.
Involverte byråer
Screenplay Kommunikasjon