Frende øker sjansene for match ❤️
Frende forsikring sveiper til seg unge millennials og Gen Z i ny kampanje.
Aktuelt byrå

Apriil Reklame



Nylig lanserte Frende forsikringsproduktet Frende ung - én fiks ferdig forsikring som dekker det man trenger for de mellom 18 og 30 år. I lanseringskampanjen tar selskapet rollen sin som rådgiver ett steg lenger, som «wingman» på datingappen Tinder.
– For de av oss som til tider gjør ufrivillig mye «research» på plattformen la vi merke til en gjenganger i bioene; det å ha ting på stell. Enige om at forsikring faller innunder kategorien av ting man kan «ha på stell», tok vi på oss matchmaker-hatten og gjorde innsikt i målgruppen og myten, er det sant at å ha «ting på stell» gjør det mer attraktiv?, sier Thomas Birkeland i Reklamekollektivet
Svaret var tydelig, og ga en perfekt anledning til matche forsikring med dating på Tinder, en kanal hvor nettopp denne aldersgruppen er overrepresentert.
– Det som er fint med en så tydelig plattform som Tinder, er at vi vet akkurat i hvilket modus målgruppen er når de får opp en annonse. Et nydelig utgangspunkt for å være litt ekstra lekne men likevel veldig treffsikre, sier Susanne Svendsen i Reklamekollektivet.
Så nå vet du det, altså; å ha forsikringen i orden gjør deg mer attraktiv! Prøv det selv på eget ansvar neste gang du skal på sjekkern. Værsågod 😏
Involverte byråer

Apriil Reklame
Involverte
Kornelius Hauge
Design
Monica Kversøy
Markedssjef Frende Forsikring
Katrine Skjelbred
Digital markedsfører Frende Forsikring