Fribi

Fribi har som visjon å bli et globalt digitalt byttemarked, og skal være et enkelt sted å finne gratisting eller gode byttehandler i nærheten av der du er.

678 775c3 original
774 2bfee original
1241 ad1ec original
1692 5a2ba original
1788 bde14 original
2292 17162 original
2708 7506a original
2805 1e897 original
3740 1fc03 original

Fribi har som visjon å bli et globalt digitalt byttemarked, og skal være et enkelt sted å finne gratisting eller gode byttehandler i nærheten av der du er.


Fribi er også et lite sosialt eksperiment, der vi skaper relasjoner mellom folk som tidligere ikke har truffet hverandre.

Med Fribi ønsker vi å inspirere oss selv, kundene våre og bransjen til å tenke nytt og til å skape kommunikasjon som gir målgruppen nytteverdi.

Fribi startet som et internt motivasjonsprosjekt der vi ville lage noe vi kunne lære av, noe ukjent, et eksperiment.
Det ble til slutt Fribi, som vi har valgt å utvikle på egenhånd fordi vi tror sånn på tjenesten.

Det er vektlagt å komme frem til en så enkel løsning som mulig, som fokuserer på et par av fordelene med mobil: GPS og kamera.

«Reklamekampanjen» ble etter kort tid et eget AS med egne inntekter.
Fribi lever nå sitt eget liv utenfor Jimmy Royal støttet av selskapet selv, men også eksterne investorer som Innovasjon Norge. Fribi reiser i mars til San Fransisco for å vise seg frem for det amerikanske investormiljøet og måle muskler med start-ups der borte.

Gjennom Sosiale medier, blogger, AppStore og PR på nett og papir har Fribi vært døråpner for Jimmy Royal og gitt selskapet et tydeligere navn i markedet de operer i samtidig som tjenesten har definert en hittil ukjent bransje i Norge: Digital produkt- og tjenesteutvikling

Involverte byråer

Jimmy Royal