![94146 ce4bb original](https://kreativtforum.imgix.net/images/94146-ce4bb-original.jpg?auto=compress%2Cformat&crop=focalpoint&fit=crop&fm=jpg&fp-x=0.5&fp-y=0.5&h=1050&w=1400)
![94150 3fb75 original](https://kreativtforum.imgix.net/images/94150-3fb75-original.jpg?auto=compress%2Cformat&crop=focalpoint&fit=crop&fm=jpg&fp-x=0.5&fp-y=0.5&h=1050&w=1400)
![94145 2c4c7 original](https://kreativtforum.imgix.net/images/94145-2c4c7-original.jpg?auto=compress%2Cformat&crop=focalpoint&fit=crop&fm=jpg&fp-x=0.5&fp-y=0.5&h=2019&w=1400)
![94149 d137f original](https://kreativtforum.imgix.net/images/94149-d137f-original.jpg?auto=compress%2Cformat&crop=focalpoint&fit=crop&fm=jpg&fp-x=0.5&fp-y=0.5&h=1050&w=1400)
![94151 8b585 original](https://kreativtforum.imgix.net/images/94151-8b585-original.jpg?auto=compress%2Cformat&crop=focalpoint&fit=crop&fm=jpg&fp-x=0.5&fp-y=0.5&h=1050&w=1400)
I dag starter SAS-kampanjen «Future Olympians» (Framtidens olympiere) i Norge, Sverige og Danmark. Kampanjen går ut på å finne tre skandinaviske lag til et utvekslingsprogram der de skal reise til Japan for å møte lokale idrettsutøvere i basket, friidrett og karate i forkant av sommer-OL i Tokyo 2020.
Kampanjen er et ledd i SAS' omfattende samarbeid med de tre skandinaviske olympiske komiteene DIF, NIF og SOK.*
– Å møtes, utveksle erfaringer og dele verdier gjør verden bedre, noe som reiser og fly kan bidra til å muliggjøre. Synet på vennskap over grensene som en positiv kraft er noe som SAS har felles med de olympiske verdiene. Kampanjen underbygger de verdiene som oppstår når vi møtes i ulike sammenhenger, ikke minst gjennom felles sport og aktivitet. Utvekslingen mellom de skandinaviske og japanske ungdommene symboliserer dette på en fremragende måte, sier Annelie Nässén, EVP Global Sales & Marketing, SAS.
De tre skandinaviske lagene som blir valgt ut vil få beskjed i oktober. Valget vil foretas av en jury. Fristen for å melde seg på via kampanjesiden er satt til den 30.september.
Kampanjen består av filmer som sendes på TV, i sosiale medier og på kampanjesiden. Lanseringen av kampanjen Future Olympians er den første av flere planlagte aktiviteter før sommer-OL i Tokyo 2020 og vinter-OL i Beijing 2022.
SAS har inngått et enestående, grenseoverskridende partnerskap med de tre skandinaviske olympiske komiteene og er hovedpartner for de skandinaviske olympiske komiteene før og under sommer-OL i Tokyo 2020 og vinter-OL i Beijing 2022. Med dette initiativet vil SAS støtte OL- deltakerne i Norge, Sverige og Danmark på deres ferd mot de olympiske lekene.
* DIF – Danmarks Idrætsforbund, NIF – Norges idrettsforbund og olympiske og paralympiske komité, og SOK – Sveriges olympiska kommitté.