Gå Solo

Solo oppfordrer alle til å være seg selv og gjøre sin egen greie.

Med «Gå Solo» lanserer Solo et helt nytt kommunikasjonskonsept signert TRY, som oppfordrer alle til å være seg selv og gjøre sin egen greie. Som et ledd i konseptet tørker de også støv av Solofondet.

Om du er utkledd som en pølse i en prinsessebursdag eller synes gult er kult og stiller opp i knallgul dress på et toppmøte med andre regjeringssjefer – gå for din egen vri! Det er budskapet i den nye Solo-filmen, som markerer lanseringen av det nye kommunikasjonskonseptet.

– Å «Gå Solo» betyr å gå for det uventede, å gå foran og å tørre og skille seg ut. Med dette konseptet ønsker vi å oppfordre alle til å gjøre sin egen greie. Det er nettopp det som har gjort Solo til én av Norges mest ikoniske merkevarer. De har turt å være litt annerledes helt siden brusen ble introdusert for 85 år siden. Det er dette vi dyrker i dette konseptet, sier konsulent Christian Lindemann i TRY.

– Rommer mange muligheter

Lanseringen av «Gå Solo» inkluderer både reklamefilmer for TV og kino, utendørsannonsering, digitalannonsering og nye nettsider, og team i TRY er Lars-Kristian Harveg og Jonas Kopstad Grønnern. Andrea Eckerbom fra Filmdepartementet står for regi.

– De to siste årene har Solo hatt fokus på å kommunisere at Solo Super er uten tilsatt sukker og fremdeles smaker superdigg. Nå vet flertallet hva Solo Super er og det nye konseptet omfavner både vanlig Solo og Solo Super. Gå Solo bygger på en solid innsikt og er en plattform som rommer mange muligheter for Solo, både merkevarebyggende og taktisk. Jeg har derfor tro på at «Gå Solo» vil leve i mange år, sier senior merkevaresjef for Solo, Maria Heimisdottir Brennodden.

Solofondet relanseres etter 15 år

Som et ledd i det nye kommunikasjonskonseptet, relanserer Solo også Solofondet. Fondet, som ble etablert i 1993, har ikke delt ut stipender siden 2004.

– Solofondet vil dele ut stipender til unge mennesker mellom 15 og 25 år som ønsker å realisere en ambisjon på en ny og annerledes måte. Her jobber vi tett med TRY Opt, og dette ser vi virkelig frem til å gjøre, forklarer Solos merkevaresjef.