Gartner setter Norge på skolebenken

Gartner skal snu årelang negativ trend med nytt opplæringskonsept.

Potetskolen toppbilde K Fx

Bakgrunnen for konseptet er at potetforbruket har falt drastisk siden 1950-tallet, da vi spiste om lag 90 kilo poteter i året per person. Nå er vi nede på bare 18 kilo i året. Til sammenligning spiser vi omtrent 50 kilo kjøtt i året. Derfor lanseres Potetskolen.

– Potetskolen handler om å sette poteten på dagsordenen – og på middagsbordet. Nå skal vi back to potet-basics, forteller rådgiver Eirik Sjo Engen.

Karusell 2
Karusell 1
Karusell 3

Kampanjen skal dekke et enkelt pensum, med fokus på alt fra koketid til de ulike potetsortene. Grunnleggende kunnskap om potet og de gode og tidløse teknikkene er porten til velprøvde klassikere, så vel som nye og spennende retter med poteter.

– Poteten er en fantastisk norsk råvare. Den er god, sunn, rimelig og bærekraftig. Det er på tide å løfte potetens anseelse igjen, sier markedssjef i Bama Dagligvare, Mona Vestengen.

Ansvarlig for å lære bort dette til elevene er hovedlærer på Potetskolen, nemlig Gartners faste kokk, Jan Robin Ektvedt.

– Vi pitchet selve ideen om Potetskolen i 2017 og det var derfor veldig morsomt at Bama Dagligvare husket den og ønsket den nå. Timingen kunne ikke ha vært bedre, forteller kreatør Katrine Bervell.

Det er Mvh som er reklamebyåret bak kampanjen.

Involverte byråer

Mvh logo gul
Mvh
M

Martine Andersen

Tekstforfatter

P

Peter Midtvedt

Motion

E

Eirik Sjo Engen

Rådgiver

M

Merete Valseth

Prosjektleder

Carat Norge a.s Mediebyrå
C

Christoffer Smedås

Digital Lead

C

Camilla Marstrander

Client Lead

S

Sverre Vinje

Client Director

TV 2 Konsept Filmproduksjon
M

Marielle Torsvik

Prosjektleder

S

Sindre Eitungjerde

Regissør

Cannibal Casting Casting
J

Jannecke Bervell

Rollebesetter

Andre involverte

M

Mona Vestengen

Markedssjef Bama Dagligvare