Gi etter for lysten til å male

Påsken 2020 lanserte Jordan den digitale tjenesten og konseptet «Sånn», utviklet av Los & Co. Gjennom ett år har tjenesten blitt testet og videreutviklet. Nå lanseres konseptet med filmer og en større digital kampanje.

Jordanhvordan

Påsken 2020 lanserte Jordan den digitale tjenesten og konseptet «Sånn». Ett år med hjemmekontor har skapt rekordhøy interesse for å pusse opp. Aldri har vi brukt mer tid på å stirre inn i veggene der vi bor. Og med våren kommer lysten til å gjøre noe, både inne og ute.

– Vi vet at mange har lyst til å male, ønsker å pusse opp. Men de sliter med å ta det siste steget og komme i gang, blant annet fordi de er usikre på hvordan de skal gå frem. Vi ønsket å fortelle dem at det ikke er farlig - det bare er å gi etter for lysten, forteller Stine Conradi Prøitz, rådgiver i Los & Co.

Tidligere var oppfatningen at det var damer som ønsket å få pusset opp og menn som ble satt til å gjøre jobben, men verden har heldigvis gått fremover. Å pusse opp er blitt et felles prosjekt, noe man gjør sammen.

– Vi ønsket oss små, hverdagslige situasjoner som spiller på at man faktisk er enige og gleder seg til å komme i gang. Så får det heller være at det noen ganger går utover uskyldige vegger, forteller Karl Nystøyl, tekstforfatter i Los&Co.

– Jordan skal gjøre det enklere for alle å lykkes med små og store malejobber. Det gjør vi både gjennom innovasjon av smarte produkter og gjennom digitale verktøy som hjelper deg underveis, forteller Beate Engel Jacobsen, Brand Manager Jordan i Orkla House Care.

– Vi gjør det enklere for alle å finne informasjon til sitt maleprosjekt, helt fra research til gjennomføring hjemme. Det gjør vi både digitalt og fysisk. Vi har innhold, tips og råd på vår nye nettside og en produktvelger som viser deg hvilke produkter du trenger. Samtidig har vi gjort det enklere å finne riktig utstyr i butikken i hylla og på etiketter og «malehjelpen» som viser deg hvordan du skal gjennomføre malejobben, steg for steg.

Kampanjen starter på tv 12. april og filmer og annonser vil også bli å se hos VGTV, Discovery+, YouTube, Finn.no og i sosiale medier.

Det er Film Agency som har produsert filmene, med Ine Jansen på regi.

Andre involverte

N

Natalie Herland

Marketing Manager i Jordan

B

Beate Engel Jacobsen

Brand Manager i Jordan

D

Didrik Rosseid Breivik

Brand Manager i Jordan