



Freia Melkesjokolade og kvalitetstid hører sammen. Derfor har Freia i samarbeid med SMFB laget fire unike brettspill og trykt disse på innsiden av Melkesjokolade-emballasjen. Når man bretter sjokoladepapiret helt ut ligger spillebrettet klart.
Kampanjen er et nytt uttak på konseptet «Ta den gode tiden tilbake», der Freia Melkesjokolade slår et slag for kvalitetstid i presens, i en tid der oppmerksomheten vår er en knapp ressurs.
– Vi synes det er fint å kunne gjøre en «død» flate som innsiden av et sjokoladepapir til noe folk fysisk kan bruke til å skape en hyggelig stund sammen. Å lage spill som Stork Vs. Ninja Stork og Kjempestorkene Angriper var gøy, men også utfordrende, da man ikke har ubegrenset med plass til å boltre seg på innenfor Freia Melkesjokolade-pakningsformatet, sier Per Erik Jarl, kreatør i SMFB.
– Dette var en idé som vi umiddelbart falt for. Fremfor bare å snakke om kvalitetstid og oppmuntre til det, er det gøy å by på hjelpemidler også, sier Monica P. Ygre, Brand Manager i Mondeléz Norge.
– I kampen om å være et relevant og attraktivt alternativ, er dette typer kampanjer vi vil gjøre mer av, forteller hun.
Utmerkelser
-
Gullblyanten 2017 Promo og aktivering