
Den største globale kampanjen noensinne for Hurtigruten fokuserer på Antarktis, Amazonas, arktisk Canada, Grønland og Svalbard i stedet for norskekysten. Storsatsingen fra Hurtigruten går under navnet «Plant Your Flag» og er den største satsingen på explorer-reiser siden selskapet ble grunnlagt i 1893. Et av hovedmålene med kampanjen er lanseringen av Hurtigrutens nye hybridskip MS Roald Amundsen.
– Det kreative universet er bygget rundt Roald Amundsens polferd til sydpolen i 1911, og er en oppfordring til reiselystne mennesker om å plante sine egne flagg med Hurtigruten. Gjennom minidokumentarer, reklamefilmer, egen landingsside, annonser, digital spredning og CRM-plan møter vi et knippe internasjonale eventyrere, eller explorers, som alle ønsket å plante et flagg for en hjertesak, forklarer kreatør Jo Espen Johansen i Los & Co.
Ekte historier
De norske representantene er eventyrerne Cecilie Skog og Aleksander Gamme. De internasjonale prosjektene kommer fra de amerikanske fotografene Pete McBride og Tim Kemple, den britiske fuglekikkeren David Lindo, den svenske Antarktis-fareren Johanna Davidsson og Hurtigrutens egen ekspedisjonsleder Karin Strand. Hovedmarkedene for kampanjen er Norge, Sverige, Danmark, Tyskland, Frankrike, USA og Storbritannia.
– I Hurtigruten er vi opptatt av å fortelle ekte historier og komme tett på de fantastiske opplevelsene de reisende har med oss. Denne kampanjen vil i stor grad bidra til å posisjonere oss som en av verdens ledende leverandører av explorer-reiser, spesielt til polare reisemål, sier Vice President Marketing i Hurtigruten, Lisbeth Bjerknes.
Filmene er laget i nært samarbeid med regissørene Gaute Hesthagen og Andreas Kleiberg hos Fantefilm.
Filmene kan også sees på kampanjenettstedet plantflags.com.
Involverte byråer

Los & Co
Fantefilm Filmproduksjon
Shortcut Oslo Etterarbeid
Værsågod Nettsideproduksjon