Gnist gir lærelyst i Gyldendals nye kampanje

Ferdi Film har stått for ide og filmproduksjon for Gyldendals nye lærelyst-kampanje. Gyldendal Undervisning leverer både fysiske og digitale læremidler og ønsker å bidra til økt lærelyst i en verden i stadig endring.

Gyldendal still 1

– Utgangspunktet for ideen vi pitchet inn var at det er veldig lite som skal til før man føler på lærelyst. Det kommer ofte som konsekvens av opplevelsen av mestring, gjennom nye vennskap, eller følelsen av trygghet. Den lille gnisten som setter det hele i gang, valgte vi å gjøre til en slags visuell karakter i filmen, gjennom lysstråler og assosiative bilder, forteller Mauritz Solberg, regissør i Férdi Film.

– De tre ulike historiene forteller også noe om at verden i dag kan virke litt vanskelig og håpløs. Men at med de riktige rammene kan læring gi både mening, motivasjon og håp for fremtiden. Jeg håper filmen vekker denne følelsen i folk som ser den, sier Solberg.

Håp for fremtiden

– Til vår merkevarebyggende kampanje så vi etter en partner som kunne hjelpe oss å formidle vårt samfunnsoppdrag, læring. I en verden der endring er en del av hverdagen er det viktigere enn noen gang å fremme læring, ytringsfrihet og demokrati. Vi skal skape håp for fremtiden, forteller Fanny Dehn Arvesen, markedsansvarlig i Gyldendal Undervisning.

– Ferdi Film, med Maurtiz og Silje i spissen, møtte vårt oppdrag med nærhet og engasjement. De så oss, de så læreren, men aller viktigst, de så elevene. Resultatet ble en ekte, nær og film som styrker vår posisjon som Norges ledende undervisningsforlag, forteller hun.

Involverte byråer

Férdi Film
S

Silje Baer

Produsent

A

Armann Ingthorsson

Produksjonsleder

T

Thomas Daviknes Hansen

Komponist

F

Fredrik Torsvik

Filmfotograf

C

Camilla Muu Christensen

Scenograf

G

Guro Sommer

Stills

D

David Engelstad

Lydmix