Gomorgen i ny drakt

«Stopp småsulten før den stopper deg» er det nye budskapet fra Tine-yogurten og 20-årsjubilanten Go'morgen.

18450 70c44 original
18451 7a1b0 original

20 år etter at yoghurten opprinnelig ble introdusert relanseres den nå med full kraft. Veteranen har gjennomgått en total makeover, både pakningsdesign og kommunikasjonsløsninger fremstår i ny drakt. Nytt reklamekonsept «Stopp småsulten før den stopper deg» introduseres gjennom to reklamefilmer.

Gomorgen-fuglen.Det nye designet bærer en udefinerbar fugl. Gomorgen-fuglen, som den kalles, kan se ut til å slekte både på en pingvin og en hane. Fuglen er gitt rollen som den gode vennen som på et energisk og sjarmerende vis minner deg om at du skal fylle opp reservene når du er i ferd med å gå tom for energi.

Fuglen har fått et unikt og sjarmerende utseende for å hjelpe den å fylle rollen som påminner. Den skal spille på emosjonelle strenger og vekke nysgjerrighet. Fuglen vil være helt sentral i kommunikasjonen av Gomorgen fremover, sier markedssjef Hanan Jahr i Tine.

I tillegg til reklamefilmene blir det interaktive kampanjer og utendørskampanjer. Kommunikasjons- og marketingbyrået Los&Co står bak kampanjen.

Kreativt team: Maria Myhre og Marianne Knutsen

Kundeansvarlig: Jan Chr. Fosseidbråten og Ellen M. Fougner

Produksjon: Regissør Kristoffer Carlin, produsent Gry Sætre/Beate Tangre, Paradox

Design: Tangram

Animasjon: Storm Studios

Ansvarlig hos kunde: Hanan Jahr og Unn Grønvold Nikolaisen

Involverte byråer

79563 aa7a1 original

Los & Co