Good ideas

Konseptet “There’s never been a better time for good ideas” handler om energiutvikling og –etterspørsel, og gass er første tema

1088 ee6f8 original
1181 17d20 original
1636 e8f54 original
2232 ef624 original
2653 ac40b original
3207 f1029 original
3584 e7bdc original
4141 69401 original

Statoil ASA skal etableres som et internasjonalt selskap: en global merkevareintroduksjon. Konseptet “There’s never been a better time for good ideas” handler om energiutvikling og –etterspørsel, og gass er første tema. Norge er nest største eksportør av gass til Europa. Et skifte fra kull til gass er alene nok til å nå EUs mål om reduksjon av CO2-utslipp innen 2020. Gass fra Norge er rent, leveringssikkert og rimelig, og finnes i mengder på norsk sokkel. Norsk gass er et godt alternativ til kullkraft; en god idé. Økosystemet vi har skapt sammen med mediapartnerne - Wall Street Journal, The Economist, New Scientist og LinkedIn - driver trafikk til og fra navet goodideas.statoil.com . Første kapittel, “The Gas Machine”, viser alle aspekter ved produktet gass og Statoils leveranse til Europa. I Tyskland er budskapet at CO2-utslippene kan reduseres, og den økonomiske veksten kan støttes med norsk gass (“Mit norwegischem Gas”). Ellers i Europa innføres en liten budskapsendring: Norsk gass gir allerede store bidrag til velstand, vekst og energisikkerhet: “Europe. Powered by Norwegian gas”. Vår konseptuelle målgruppe er “kunnskapssøkende meningsdannere”, og både print og digitale kanaler er valgt på basis av dette – primært business- og vitenskapsmedier.

Se nettside: goodideas.statoil.com

Presentasjon av arbeidet og presentasjonsfilm:http://award-entries.com/gullblyanten/2010/statoil/good_ideas/