Good ideas
Konseptet “There’s never been a better time for good ideas” handler om energiutvikling og –etterspørsel, og gass er første tema
Aktuelt byrå
MediaFront
Statoil ASA skal etableres som et internasjonalt selskap: en global merkevareintroduksjon. Konseptet “There’s never been a better time for good ideas” handler om energiutvikling og –etterspørsel, og gass er første tema. Norge er nest største eksportør av gass til Europa. Et skifte fra kull til gass er alene nok til å nå EUs mål om reduksjon av CO2-utslipp innen 2020. Gass fra Norge er rent, leveringssikkert og rimelig, og finnes i mengder på norsk sokkel. Norsk gass er et godt alternativ til kullkraft; en god idé. Økosystemet vi har skapt sammen med mediapartnerne - Wall Street Journal, The Economist, New Scientist og LinkedIn - driver trafikk til og fra navet goodideas.statoil.com . Første kapittel, “The Gas Machine”, viser alle aspekter ved produktet gass og Statoils leveranse til Europa. I Tyskland er budskapet at CO2-utslippene kan reduseres, og den økonomiske veksten kan støttes med norsk gass (“Mit norwegischem Gas”). Ellers i Europa innføres en liten budskapsendring: Norsk gass gir allerede store bidrag til velstand, vekst og energisikkerhet: “Europe. Powered by Norwegian gas”. Vår konseptuelle målgruppe er “kunnskapssøkende meningsdannere”, og både print og digitale kanaler er valgt på basis av dette – primært business- og vitenskapsmedier.
Se nettside: goodideas.statoil.com
Presentasjon av arbeidet og presentasjonsfilm:http://award-entries.com/gullblyanten/2010/statoil/good_ideas/