Good Morning følger Unicef til graven

Unicef har valgt Good Morning som partner for å utvikle kommunikasjon for testamentariske gaver.

86483 2f34b original
86485 bad27 original
86486 e9e7c original

– Det er vanskelig å underdrive hvor kontroversielt det er for en bistandsorganisasjon å reklamere for at folk skal gi oss gaver i arv her i Norge, sier Markedsrådgiver Jon Wang i Unicef. – Så det var ikke uten en del neglebiting at vi satt i gang med dette arbeidet. Vi er en liten organisasjon i Norge og trenger å bryte litt gjennom lydmuren for å bli lagt merke til.

– I Good Morning fant jeg et byrå som virkelig likte å bli utfordret og som veldig raskt forstod meg som kunde. Det var ikke det digitale som stod i sentrum, men det å lage god kommunikasjon, sammen med kunden. Det siste var veldig viktig for meg. Og det vi har fått til sammen så langt, er ikke noe mindre enn en bitte liten revolusjon i vårt marked.

På spørsmål om det å lage annonser for trykte medier var en litt uvanlig oppgave for byrået som gjennom flere å har vært et av Norges beste digitalt, svarer teamet at det er litt både og.

– Vi har en klar innstilling i byrået om at vi skal utvikle kanalnøytrale ideer, og ikke bare tenke digitalt. Og når målgruppen er 60+ er det klart at det er en del medier som ikke er digitale for å si det sånn. Samtidig opplevde vi også stort engasjement for ideene i sosiale medier også, ikke minst på 8. mars-annonsen som viste seg å bli en av de beste Facebook-kampanjene til UNICEF Norge noensinne.

(Klikk på annonsene i mediespilleren for å se større versjoner).


Involverte byråer

Goodmorningoslo logo

Good Morning