Grenseløs kjærlighet fra Ruter og SMFB

Kjærlighet på tvers av bydelene i Oslo er tema i vårkampanjen til Ruter, signert SMFB og Morten Krogvold.

92749 55395 original
92756 69346 original
92757 ceb36 original
92758 6d9d8 original
92759 229c4 original
92760 115b9 original
92762 a1aee original

«Uansett hvor du finner kjærligheten, står vi klare til å ta deg dit,» sier Ruter i sin seneste profilkampanje.


I den viser Ruter mangfoldig kjærlighet ved å portrettere en rekke kjærestepar med ulike historier og variert bakgrunn.


– Vi ønsker å bidra der vi kan til at Oslo blir en bra by å bo i. Er det noe som kjennetegner en bra by å bo i, så er det toleranse – at det er plass til alle. Nærmere bestemt kjærlighet mellom to mennesker på tvers av så vel bydelsgrenser som kulturelle, sosiale, religiøse og etniske skillelinjer. Det alle har til felles, er at de knyttes sammen av Ruter, sier markedsansvarlig Yvonne Waage hos Ruter.


Portrettene er i mars og april å se over alt hvor folk ferdes på kollektivtransport i byen, trikk, T-bane, buss og utendørs. Og i sosiale medier blir man litt bedre kjent med historiene til kjæresteparene.


Alle fotografiene, som er tatt av Morten Krogvold, blir til en egen utstilling på Oslo S den første uka i april.


– Byen vår vokser og fremover skal vi reise enda mer sammen, og kanskje på andre måter enn tidligere. Vi kommer tettere på hverandre. Da passer det å vise at Ruter er til for alle, at de er åpne og inkluderende, heier på fellesskapet og nabolagsfølelsen. Og i dette tilfellet – kjærlighet på tvers av bydelsgrensene, sier det kreative teamet bak kampanjen, Hans Martin Rønneseth og Andrè Koot.


Involverte byråer

22656 cabdf original

SMFB