






«Uansett hvor du finner kjærligheten, står vi klare til å ta deg dit,» sier Ruter i sin seneste profilkampanje.
I den viser Ruter mangfoldig kjærlighet ved å portrettere en rekke kjærestepar med ulike historier og variert bakgrunn.
– Vi ønsker å bidra der vi kan til at Oslo blir en bra by å bo i. Er det noe som kjennetegner en bra by å bo i, så er det toleranse – at det er plass til alle. Nærmere bestemt kjærlighet mellom to mennesker på tvers av så vel bydelsgrenser som kulturelle, sosiale, religiøse og etniske skillelinjer. Det alle har til felles, er at de knyttes sammen av Ruter, sier markedsansvarlig Yvonne Waage hos Ruter.
Portrettene er i mars og april å se over alt hvor folk ferdes på kollektivtransport i byen, trikk, T-bane, buss og utendørs. Og i sosiale medier blir man litt bedre kjent med historiene til kjæresteparene.
Alle fotografiene, som er tatt av Morten Krogvold, blir til en egen utstilling på Oslo S den første uka i april.
– Byen vår vokser og fremover skal vi reise enda mer sammen, og kanskje på andre måter enn tidligere. Vi kommer tettere på hverandre. Da passer det å vise at Ruter er til for alle, at de er åpne og inkluderende, heier på fellesskapet og nabolagsfølelsen. Og i dette tilfellet – kjærlighet på tvers av bydelsgrensene, sier det kreative teamet bak kampanjen, Hans Martin Rønneseth og Andrè Koot.
Involverte byråer
Involverte
Yvonne Waage
Ansvarlig hos kunde
Vibeke Skar
Ansvarlig hos kunde