Hafslund renser luften
Hafslund forteller om gevinstene Oslofolket får av å erstatte gammeldags oljefyr med miljøvennlig fjernvarme.
Aktuelt byrå
Publicis Kitchen
Sammen med Kitchen reklamebyrå har de laget løsninger som tar utgangspunkt i en helt konkret miljøfordel:
– Hvert tonn fyringsolje vi tar bort bruken av gjennom å erstatte med fjernvarme tilsvarer CO2-utslippene fra én bil som kjører 15.000 kilometer, forteller Karen Onsager, kommunikasjonsdirektør hos Hafslund.
– Og til nå har vi redusert utslipp fra oljefyr som tilsvarer over 60.000 biler bare i Oslo. I tillegg blir byluften renere, fordi vi også blir kvitt støv og sot fra oljeforbrenningen.
Teamet hos Kitchen har vært AD Torkel Bjørnstad Sveen og tekstforfatter Espen Lie Andersen.
– Det er deilig å få lage reklame på et så solid og positivt bevis, i tillegg til at det er moro å få dekorere byen med lokale motiver, kommenterer teamet.
I tillegg til Sveen og Andersen har teamet hos Kitchen bestått av prosjektleder Nina Motzfeldt, AD-assistent Tom Rainer Thuv og konsulent Anders Aunbu. Fotograf er Ivan Brodey.
Involverte byråer
Publicis Kitchen