Halvnaken i badstue eller heldekkende bedriftsforsikring?

Skal man bli tryggere på jobben, er teambuilding ett alternativ. Et annet alternativ er forsikring. Det er essensen i den nye kampanjen for bedriftsforsikring fra Gjensidige.

Gjensidige Header

– I kommunikasjonen ønsket vi å raskt etablere at vi snakker til beslutningstakere i bedrifter. Da måtte vi finne noe folk kjenner seg igjen i, som er en typisk bedrift-setting, slik at vi raskt kan etablere hva kommunikasjonen handler om og hvem vi snakker til. Derfor har vi tatt tak i et univers de aller fleste kjenner seg igjen i, som handler om teambuilding, sier Heidi Grundeland Maxwell, kampanjeansvarlig i Gjensidige.

– Mye B2B-kommunikasjon bærer preg av å være rasjonell og ha et kortsiktig fokus. For å skille oss ut, og skape oppmerksomhet, ønsket vi å påvirke ved å benytte emosjoner og kreativitet, utdyper Gro Grotle, markedssjef i Gjensidige.

– Etter en liten runde hos de «voksne» på kontoret, var det overraskende mange som hadde deltatt på helt absurde teambuilding-øvelser. Skulle vi ha valgt selv mellom trustfalls, isbading og forsikring, så hadde nok valget falt på det siste, sier Eirik Johansen og Øistein Markus Holm, kreativt team i Anorak NoA.

Kommunikasjonen tas ut på radio, online video og i sosiale medier.

Teambuilding

1_gjftea1501r3_gjensidige_teambuilding_kort_15s.wav
Last ned

Isbading

2_gjfisb1501r3_gjensidige_isbading_kort_15s.wav
Last ned

Circle of trust

Gjfcot1501r3_gjensidige_circle_of_trust_kort_15s.wav
Last ned

Menneskelig pyramide

Gjfmpy1501r3_gjensidige_menneskelig_pyramide_kort_15s.wav
Last ned

Andre involverte

T

Thomas Løvig

Klipper

D

Didrik Bråthen

Grade