
– I kommunikasjonen ønsket vi å raskt etablere at vi snakker til beslutningstakere i bedrifter. Da måtte vi finne noe folk kjenner seg igjen i, som er en typisk bedrift-setting, slik at vi raskt kan etablere hva kommunikasjonen handler om og hvem vi snakker til. Derfor har vi tatt tak i et univers de aller fleste kjenner seg igjen i, som handler om teambuilding, sier Heidi Grundeland Maxwell, kampanjeansvarlig i Gjensidige.
– Mye B2B-kommunikasjon bærer preg av å være rasjonell og ha et kortsiktig fokus. For å skille oss ut, og skape oppmerksomhet, ønsket vi å påvirke ved å benytte emosjoner og kreativitet, utdyper Gro Grotle, markedssjef i Gjensidige.
– Etter en liten runde hos de «voksne» på kontoret, var det overraskende mange som hadde deltatt på helt absurde teambuilding-øvelser. Skulle vi ha valgt selv mellom trustfalls, isbading og forsikring, så hadde nok valget falt på det siste, sier Eirik Johansen og Øistein Markus Holm, kreativt team i Anorak NoA.
Kommunikasjonen tas ut på radio, online video og i sosiale medier.
Teambuilding
Isbading
Circle of trust
Menneskelig pyramide
Involverte byråer

Martin Iversen
Regissør
Colleen Elisabeth Christiansen
Produsent / produksjonsleder
Nökkvi Thorsteinsson
Motion

Bråkmaker VFX

Mie Sten
Produsent
OMD Mediebyrå
OnzOnz Postproduksjon
Andre involverte
Thomas Løvig
Klipper
Didrik Bråthen
Grade
Christopher Ekdahl
VFX
Simen Skari
Stillsfoto
Heidi Grundeland Maxwell
Fagsjef Marketing, Gjensidige
Gro Grotle
Leder Marketing, Gjensidige
Nina Esp Bhogal
Fagsjef Digital Marketing, Gjensidige
Vilde Tvedt Larvin
Innholdsprodusent, Gjensidige
Erik Bjørgum
Markedskonsulent, Gjensidige