
– På grunn av krevende markedsforhold og en tam vinter har lageret vårt fyllt seg opp. Det betyr at vi må få flere varer ut i butikk og ut til kundene, som igjen kommer kundene våre til gode. Samtidig er utfordringen vår at vi kommer fra en kategori som i høy grad er preget av løp og kjøp-kommunikasjon. Og ettersom dette salget er noe utenom det vanlige så vi behovet for en litt annerledes salgskampanje, sier markedsdirektør Jakob Olsbø i XXL.
– Ettersom dette er en prisdrevet kategori kan den ofte oppleves som både støyete og monoton. Derfor lå det jo også en ganske åpenbar mulighet foran oss som handlet om å bryte med kategorispråket. Og den muligheten er det først og fremst XXL som skal ha æren for å utnytte, sier Jens-Petter Aarhus, kreativ leder i Anorak.
Kampanjen gikk live forrige uke i Norge, Sverige og Finland og består av hundrevis av filmer til TV og nett, radio, utendørs og DM, produsert av Tangrystan, Både Og og Schjærven.