Heydays gjør Alotta klar for verden med ny merkevare

Etter bare noen få år med å drive overgangen til fornybar energi, får Alotta (tidligere Inseanergy) en ny forfriskende merkevare som støtter opp om deres voksende internasjonale ambisjoner.

Alotta posters

Heydays har i samarbeid med impact-fondet Norselab sluppet Alotta sin nye merkevarestrategi og visuelle identitet til verden. Selskapets omfattende løsninger for fornybar energi er klare til å ta fatt på nye industrier. Deres utslippsfrie energiløsninger er designet for å fungere selv på de mest avsidesliggende stedene, og hjelper virksomheter over hele verden med å nå sine bærekraftsmål.

Alotta installation
Alotta poster
Alotta sweater
Alotta brochure

– Heydays har levert et imponerende håndverk med rebrandingen av Alotta. De har virkelig klart å fange og uttrykke essensen i selskapet. I tillegg har de gjort en solid jobb med å skape en sterk intern forankring til den nye merkevaren. Resultatet speiler selskapets identitet på en overbevisende måte og posisjonerer selskapet godt for å ta en internasjonal posisjon innen sitt segment, sier Maja Granli Jensen, markeds- og kommunikasjonssjef i Norselab.

Når de nå går inn i nye markeder, er målet deres å bringe samme nivå av innovasjon og tilby ren energi til industrier som fortsatt er avhengig av fossilt brensel.

Kari-Elin Korsnes Hildre i Alotta har dette å si om jobben med ny merkevare: – Navnet «Alotta» kommuniserer bedre vår positive tilnærming og hvordan våre fleksible løsninger gir bedre energieffekt. Våre løsninger handler om å skape noe større ut av det som allerede finnes – enten det er å gjenbruke fiskemerd for solcelleinstallasjoner eller transformere data til handlingskraft.

– Det er spennende å jobbe med et selskap som Alotta, som både er en herlig gjeng, men som også er drivende ambisiøse i det å skape håp og tro på at det finnes bedre og mer bærekraftige løsninger. Vi har jobbet sammen for å skape en identitet med masse positivitet og både kommuniserer og fungerer på flater fra sosiale medier til store installasjoner på havet, avslutter Lars Kjelsnes, kreativ leder i Heydays.

Involverte byråer

92392 d0313 original

Heydays